نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. مهر 1396 - 8:38   |   کد مطلب: 23738
در نیمه نخست امسال صورت گرفت
صادرات 253 هزار تن کالا از گمرک ملایر
سرپرست گمرک ملایر گفت: در نیمه نخست امسال 253 هزار تن انواع کالا از طریق گمرک شهرستان ملایر صادر شده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ نعمت فتحی  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به صادرات محصولات ملایر از طریق گمرک این شهرستان اظهار کرد: در نیمه نخست امسال 253 هزار تن انواع کالا از طریق گمرک شهرستان ملایر صادر شده است.

وی بیان کرد: ارزش ریالی این مقدار کالا حدود 111 میلیارد تومان و ارزش دلاری آن نیز 34 میلیون و185 هزار دلار بوده است.

سرپرست گمرک ملایر با اشاره به اینکه این میزان صادرات نسبت به  مدت مشابه سال گذشته رشدی 54 درصدی داشته است؛ تصریح کرد: در 6 ماهه نخست سال گذشته 136 هزار و 867 تن انواع کالا با ارزش ریالی 67 میلیارد تومان و ارزش دلاری 21 میلیون 933 هزار دلار از طریق گمرک ملایر صادر شد.

وی کالاهای صادر شده از طریق گمرک ملایر را در سال جاری شامل انواع کشمش، سیمان، پنیر خامه‌ای، ماست، پارافین جامد، وازلین بهداشتی، وازلین غیر گرید دارویی، سیلیس، خرما، منسوج نبافته و... دانست.

فتحی با بیان اینکه طبق مصوبه و قانون در امسال هر صادرات هر محصول باید از طریق گمرک همان شهرستان صورت گیرد گفت: سال‌های گذشته صادرات بسیاری از شهرستان‌های استان و حتی استان‌های همجوار نیز از طریق ملایر انجام می‌شد که امسال فقط صادرات خود شهرستان از طریق گمرک ملایر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه احتمال کاهش صادرات در نیمه دوم سال از طریق گمرک ملایر وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین صادرات مربوط به کشمش است احتمال می‌رود با توجه به کمبود تولید کشمش به دلیل سرمازدگی در سال جاری میزان صادرات ما در نیمه دوم کاهش داشته باشد.

سرپرست گمرک ملایر گفت: بیشترین میزان صادرات در نیمه نخست امسال از نظر وزنی مربوط به صادرات سیمان و از نظر ارزش ریالی مربوط به صادرات کشمش بوده است.

وی خاطرنشان کرد: کالاهای صادراتی از طریق گمرک ملایر به کشورهای عربستان، ترکیه، عمان، افغانستان، قزاقستان، عراق، اوکراین، روسیه، پاکستان، ارمنستان ،امارت و بنگلادش صادر می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار