فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

7. آبان 1396 - 12:36   |   کد مطلب: 23819
مدیر کمیته امداد امام خميني در ملایر از کمک 900 میلیون تومانی حامیان ملایری به ایتام زیر پوشش این نهاد در نيمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش ملایری ها به نقل از فارس ؛ تیمور کرمی‌مقدم  اظهار کرد: در حال حاضر 6 هزار و 604 خانوار در قالب 11 هزار و 676 نفر از خدمات مختلف کمیته امداد ملایر بهره‌مند می‌شوند.

 وی با اشاره به اینکه خدمات این نهاد در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف به مددجویان زیر پوشش ارائه می‌شود گفت: در نیمه نخست امسال 82 مورد جهیزیه به نوعروسان زیر پوشش این نهاد اعطا شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی در ملایر افزود: این تعداد جهیزیه شامل 55 مورد جهیزیه کلی هر کدام به مبلغ 3 میلیون تومان و همچنین 27 مورد جهیزیه موردی است که برای این تعداد جهیزیه 215 میلیون تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعدادی از نوعروسان نیز در نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند، گفت: 740 دختر در شرف ازدواج نیز زیر پوشش این نهاد بوده که برای تامین جهیزیه این افراد نیازمند کمک و یاری بیشتر خیران هستیم.

کرمی‌مقدم در ادامه تعداد ایتام زیر پوشش این نهاد را نیز 774 مورد برشمرد و گفت: 2 هزار و 975 حامی از ایتام این نهاد حمایت می‌کنند که این حامیان در نیمه نخست امسال 940 میلیون تومان به حساب ایتام واریز کرده‌اند.

وی افراد زیر پوشش طرح محسنین را نیز 669 نفر دانست و تصریح کرد: 968 حامی نیز از افراد طرح محسنین حمایت می‌کنند که در نیمه نخست امسال بیش از 220 میلیون تومان به حساب این افراد واریز کرده‌اند.

مدیر کمیته امداد ملایر در ادامه به احداث واحدهای مسکونی این نهاد برای مددجویان اشاره کرد و گفت: در 6 ماهه سال جاری هشت مورد مسکن مددجویی در شهرستان احداث شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت 173 مورد تعمیرات کلی و جزئی و 56 مورد بهسازی واحدهای مسکونی روستایی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد توسط کمیته امداد ملایر انجام شده است.

کرمی‌مقدم در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مهمترین خدمات این نهاد ایجاد اشتغال با دادن وام‌های خوداشتغالی و کارگشایی برای مددجویان زیر پوشش و افراد نیازمند است تصریح کرد: 55 مورد وام اشتغال از منابع داخلی کمیته امداد و 84 مورد وام نیز از منابع بانکی به افراد زیر پوشش و نیازمند پرداخت شده است.

وی میزان پرداختی وام‌های اشتغالزایی را حدود یک‌میلیارد و 600 میلیون تومان دانست گفت: از این میزان یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان از منابع بانکی و حدود 495 میلیون تومان نیز از منابع داخلی کمیته امداد بوده است.

مدیر کمیته امداد ملایر از وجود 33 هزار و 35 صندوق صدقه در شهرستان ملایر خبر داد و گفت: درآمد این تعداد صندوق در نیمه نخست امسال بیش از 600 میلیون تومان بوده است.

وی از وجود یک‌هزار و 288 دانش‌آموز و 158 دانشجوی زیر پوشش این نهاد خبر داد و خاطرنشان کرد: این دانش‌آموزان از خدمات مختلف فرهنگی و آموزشی و حمایتی این نهاد بهره‌مند هستند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار