نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. آبان 1396 - 10:42   |   کد مطلب: 23898
دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر گفت: یکی از آفت‌هایی که شورای فرهنگ عمومی را در شهرستان‌ها مورد آسیب قرار داده بحث روزمره شدن و مناسبتی فکر کردن است که در ملایر سعی شده از این مسئله فاصله بگیریم.

غلامرضا جمالی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها فرهنگ عمومی را یکی از مباحث مهم و حساس در جامعه  عنوان و اظهار داشت: فرهنگ عمومی با تعاریف زیادی که داشته و باعث همبستگی بیشتر مردم باهم شده و تأثیر زیادی در رشد و توسعه بخش‌های مختلف جامعه دارد.

وی گفت: فرهنگ عمومی به‌عنوان زیربنای توسعه و زیربنای فطری جامعه محسوب شده و برآیند مختلف آن به‌صورت ویژه باعث رشد و توسعه و رونق امور می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی به دلیل اهمیت بالای فرهنگ عمومی شکل‌گرفته است و در سطح کشور شورای عالی فرهنگ عمومی رو شکل داده‌شده است.

وی با اشاره به مهم‌ترین وظایف شورای فرهنگ عمومی در شهرستان بیان کرد: در این شورا  مباحثی مدنظر قرار می‌گیرد که نیازمند به سیاست‌های اصولی و کلی هستند.

جمالی زاده بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی با توجه به رویکردی که نسبت به فرهنگ عمومی داشته باید پشتوانه مطالعاتی و پژوهشی قوی برخوردار باشد تا در آن مباحث عمیق کارشناسی دیده شود تا مصوبات آن در جامعه تأثیرگذار باشد.

وی گفت: اعضای شورای فرهنگ عمومی  را ادارات فرهنگی و تأثیرگذار با ریاست امام‌جمعه، نایب‌رئیسی فرماندار و دبیری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تشکیل‌شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر عنوان کرد: در این شورا سعی شده اقدامات صورت گرفته در راستای سیاست‌های کلی باشد.

وی تأکید کرد: یکی از آفت‌هایی که شورای فرهنگ عمومی را در شهرستان‌ها مورد آسیب قرار داده بحث روزمره شدن و مناسبتی فکر کردن است که در ملایر سعی شده از این مسئله فاصله بگیریم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر بیان کرد: بحث تحکیم خانواده در سال 95 یکی از محورهای اصلی شورای فرهنگ عمومی ملایر بود که در این راستا بنیاد صیانت از خانواده تشکیل شد.

وی اضافه کرد:  با توجه به آفت‌هایی که خانواده‌ها را تهدید می‌کند ازجمله بحث طلاق و با پیگیری‌های  فرماندار و  امام‌جمعه این بنیاد شکل گرفت.

جمالی زاده ایجاد روحیه شادی و نشاط در جامعه، بحث تکریم از سالمندان و احترام به پیشکسوتان از مباحث مهمی است  که در سال 96 در شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر در حال پیگیری است.

وی گفت: شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها نیاز به ضمانت اجرایی مؤثر داشت تا مصوبات شورای فرهنگ عمومی دارای قدرت اجرایی باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر تأکید کرد:  نگاه سهوی به مصوبات باعث شده آن‌ها اجرایی نشوند و این مسئله یکی از آفت‌های شورای فرهنگ عمومی این است که امید است با اتخاذ تصمیمات مناسب و راهکارهای اداری برای اجرایی کردن مصوبات و پیشرفت مشکلی به وجود نیاید.

وی بیان کرد: در کل سیاست گزاری برای رفع نواقصی که در مباحث فرهنگی و اجتماعی در سطح شهرستان مهم‌ترین وظیفه و راهبرد شورای فرهنگ عمومی است.

جمالی زاده افزود:  ارائه راهکار مناسب برای مسائل فرهنگی و موضوعات مرتبط بافرهنگ عمومی جامعه و ارتقا بحث فرهنگی در بستر جامعه از دیگر راهبردهای این شورا است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار