نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. آبان 1396 - 9:59   |   کد مطلب: 23933
فرماندار ملایر گفت: دستگاه های اجرایی شهرستان ملایر از نیروهای امریه استفاده حداکثری داشته باشند.

به گزارش ملایری‌ها؛ عبدالعظیم رضایی  در جلسه ای با حضور مشاور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و مسئول هماهنگی امور مشمولین گفت: نیروهای امریه از جوانان تحصیل کرده و با استعدادی هستند که در دستگاه ها کار می کنند و باید برای آن ها برنامه داشته و از آنها استفاده حداکثری داشته باشیم.

وی افزود: نیروی انسانی از مهمترین موضوعاتی است که باید مد نظر هر مدیری باشد و از منابعی که در اختیار داریم بهترین استفاده را داشته باشیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر به پیاده روی اربعین نیز اشاره کرد و اظهار داشت: زائران اربعین حسینی مشتاقانه راه زیارت را در پیش دارند و باید تلاش همه ما این باشد که در تمام عرصه های زندگی و ایفای مسئولیت راه درست و پیروی از امام حسین(ع) را در پیش بگیریم.

مشاور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و مسئول هماهنگی امور مشمولین نیز در این جلسه گفت: در ستاد کل نیروهای مسلح مبحثی تحت عنوان قرارگاه مهارت آموزی تشکیل شده است.

مرتضی کریمی بیان داشت: این امر نشان دهنده آن است که سربازان امریه دغدغه خاطر مقام معظم رهبری است که ایشان دستور تشکیل قرارگاه مهارت آموزی داده است.  

وی افزود: ۱۱۲ دستگاه دولتی از ستاد کل نیروهای مسلح سرباز امریه درخواست می کردند که نامه به کمیسیون می رفت و پس از گردش کار اختصاص پیدا می کرد.

وی عنوان کرد: سربازان امریه ای که در دستگاه ها بودند تا پایان خدمتشان هیچ گونه نظارتی روی اینها نمی شد و هیچ اطلاعی نیز از نحوه کار کردن اینها نبود.

وی ادامه داد: به همین خاطر معاون اول رئیس جمهور و رئیس وقت نیروهای مسلح کشور جلسه ای تشکیل و تصمیم بر این شد که دولت باید نماینده ای برای نظارت و سیاست گذاری در این زمینه داشته باشد.

مشاور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اظهار داشت: دستورالعمل ساماندهی امور مشمولین کارکنان غیر نظامی در دستگاه های دولتی تدوین شده و در ستاد کل نیروهای مسلح نیز تایید و نهایتا ابلاغ شده است.  

وی با بیان اینکه قبلاً جذب امریه از بالا به پایین بوده است، بیان داشت: در دستورالعمل جدید به کار گیری نیروهای امریه از پایین به بالا است و سربازان امریه باید یکی از شرایط ۱۱ گانه ای که در ستورالعمل آمده را دارا باشد.

وی گفت: سرباز امریه نمی توانند تحت هیچ عنوانی از کسر خدمت استفاده کند و فقط سربازانی که با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر که دانشجوی برتر نیز بوده باشند می تواند از کسر خدت استفاده کنند.

وی در پایان عنوان کرد: سربازان امریه ای که با این شرایط به کار گرفته می شوند و در کنار نیروهای با تجربه سازمان فعالیت می کنند ضمن افزایش مهارت بهره وری بیشتری در سازمانها و دستگاه های دولتی خواهد داشت.

دیدگاه شما

آخرین اخبار