نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. آبان 1396 - 13:51   |   کد مطلب: 23950
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان ملایر گفت: می‌توان سالن‌های ورزشی مدارس را که استفاده‌کننده‌ای نداشته به بخش خصوصی واگذار کرد تا سایر افراد بتوانند از امکانات ورزشی در روستا استفاده کنند.

به گزارش ملایری‌ها؛  سعید کتابی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش ملایر  با اشاره به نقش انجمن‌های اولیا و مربیان اظهار داشت: تشکیل انجمن‌ها نباید در حد رفع تکلیف باشد بلکه از پتانسیل‌ها و تخصص افراد حاضر در این انجمن‌ها برای پیشبرد اهداف مدارس استفاده شود.

وی با اشاره به برگزاری المپیادهای ورزشی در سالهای اخیر در مدارس عنوان کرد: برگزاری این المپیادها بخصوص برای دانش آموزان دختر بسیار نیاز است زیرا با توجه به فرهنگ جامعه ما و فعالیت جسمی کمتر دختران نیاز بیشتری به فعالیت‌های ورزشی دارند و این المپیادها می‌توانند کمک کنند تا زنگ ورزش در مدارس جدی‌تر گرفته شوند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان ملایر بابیان اینکه در روستاها سالن‌های ورزشی خوب و مجهز وجود ندارد، افزود: می‌توان با استفاده از راهکارهایی سالن‌های ورزشی مدارس را که استفاده‌کننده‌ای ندارند به بخش خصوصی واگذار کرد تا سایر افراد بتوانند از امکانات ورزشی در روستا استفاده کنند.

وی افزود: مدارسی در برخی روستاها وجود دارد که در حال تخریب هستند و از آن‌ها استفاده‌ای نمی‌شود با واگذاری این مدارس به دهیاری‌ها و شوراهای روستا می‌توان برای ساخت سالن ورزشی، کارگاه‌ها و بحث اشتغال و توانمندسازی روستا از آن‌ها استفاده کرد.

کتابی بابیان اینکه یکی از جامعه‌های هدف طرح کرامت مخاطبین آموزش‌وپرورش است، گفت: با توجه به تعداد دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان اداره آموزش‌وپرورش به‌عنوان یک واسطه می‌تواند از جلسات مختلفی که برگزار می‌شود به‌عنوان یک ظرفیت بسیار خوب برای پیشبرد طرح کرامت استفاده کند.

سعید کتابی اضافه کرد: طرح کرامت در دومین سال خود وارد بخش عملیاتی شده است و نیاز است تا اقدامات آموزش‌وپرورش ما در این زمینه جدی‌تر دنبال شود چراکه اگر بتوانیم برنامه‌های پیشگیری و ارائه آموزش‌ها را از مدارس آغاز کنیم سلامت جامعه بهتر تضمین خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار