نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. آبان 1396 - 11:43   |   کد مطلب: 23955
مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان اعلام کرد
تردد بیش از یک میلیون زائر در همدان
مدیر کل امور اجتماعی استانداری همدان از تردد بیش از یک میلیون و 100 هزار زائر از استان همدان خبر داد و گفت: روزانه 90 هزار زائر در ایستگاه‌های صلواتی استان همدان پذیرایی می‌شوند.

به گزاش ملایری‌ها مهرداد نادری‌فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با بیان اینکه استان همدان در بحث استقبال، تکریم و بدرقه از زائران حسینی جزو استان‌های پیشتاز کشور است، اظهار کرد: ایستگاه‌های صلواتی کار خدمات‌رسانی به زائران اربعین را از 12 روز مانده به اربعین حسینی آغاز کرده و تا پنج روز پس از اربعین نیز ادامه دارد.

وی افزود: در حال حاضر 40 موکب در سطح استان همدان در حال خدمت‌رسانی به زائران هستند و 10 موکب در کربلا و یک موکب در نجف نیز از استان همدان برپا شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان ادامه داد: خدمات بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی اورژانس استان در حال حاضر در مسیرهای مواصلاتی استان برای ارائه خدمات به زوار فعال شده است.

وی با بیان اینکه برای کنترل وضعیت راه‌های استان تدابیر خاص و لازم در خصوص بحث‌های ترافیکی و امنیتی اتخاذ شده است،گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و 100 هزار زائر در حوزه استحفاظی استان همدان تردد داشته‌اند.

نادر‌ی‌فر با اشاره به اینکه روزانه 80 تا 90 هزار نفر زائر در همدان پذیرایی شده‌اند، یادآور شد: از فردا استان همدان آماده پذیرایی از زوار در مسیر برگشت است.

وی تصریح کرد: به دلیل حجم زیاد تردد زوار در مسیر برگشت در راه‌های استان و نیز با توجه به وضعیت هوا و احتمال بارندگی در روزهای آینده، برای اسکان اضطراری 32 هزار نفر از زائران برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان به کاهش تصادفات امسال همدان در این ایام منتهی به  اربعین اشاره و اظهار کرد: تاکنون دو مورد فوتی در حوادث جاده‌ای استان گزارش شده است، در حالی که نسبت به مدت مشابه سال قبل که پنج مورد بود،کاهش فوتی داشته‌ایم.

وی در خصوص موکب‌های اعزامی استان همدان به کربلای‌ معلی خاطرنشان کرد: در هر وعده غذایی 30 هزار نفر در این موکب‌ها پذیرایی می‌شوند و در هر شب 20 هزار نفر از زوار و 600 خادم اسکان می‌یابند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار