نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. آبان 1396 - 15:52   |   کد مطلب: 23965
معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران گفت: ویژه برنامه اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در روز اربعین با همکاری هیئات مذهبی از ساعت 15:30 در صحن جامع مهدوی برگزار خواهد شد که به این منظور تدابیر لازم اندیشده شده است.

به گزارش ملایری ها به نقل از فارس؛

از قم به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، احمد حاجی‌زاده با بیان اینکه اربعین حسینی زمانی برای قدرت نمایی و اتحاد مسلمانان و گردآمدن آنها زیر پرچم اهل بیت(علیهم السلام) به پرچمداری امام حسین(علیه السلام) است، اظهار کرد: این رویداد به یقین یکی از موثرترین برنامه‌های عملی برای زمینه سازی ظهور حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) است و مسجد مقدس جمکران به عنوان پایگاه عظیم تشیع در این مسیر رسالتی سنگین دارد.

وی ادامه داد: در این راستا مسجد مقدس جمکران برای چهارمین سال متوالی اقدام به برپایی موکب در مسیر نجف اشرف به کربلای معلی کرده که محوریت آن معرفت افزایی زائرین با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی است و در کنار آن نیز خدمات رفاهی از جمله اسکان، پذیرایی در سه وعده صبحانه، ناهار و شام و میان وعده‌های مختلف را به زائرین اربعین ارائه می‌دهد.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های این مکان مقدس در روز اربعین اشاره کرد و گفت: ویژه برنامه اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در روز اربعین با همکاری هیئات مذهبی از ساعت 15:30 در صحن جامع مهدوی برگزار خواهد شد که به این منظور تدابیر لازم اندیشیده شده است.

حاجی‌زاده از برگزاری جلسات مختلف با دستگاه‌های اجرایی استان از جمله شهرداری، هلال احمر، اورژانس و نهادهای نظامی و انتظامی خبر داد و ابراز کرد: در این جلسات از مسؤولان و تشکل‌های مردمی درخواست شده برای خدمت رسانی به زائرین در مسیر بلوار پیامبر اعظم امکانات خود را بسیج کنند.

وی افزود: مسجد مقدس جمکران شبستان‌های کربلا، امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) را به منظور اسکان زائرین فراهم کرده است که در یک هفته اخیر بیش از 40 هزار نفر در این اماکن اسکان شبانه داشته‌اند.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: چایخانه‌های این مکان مقدس هم در این ایام با همت خادمین مسجد برای پذیرایی از زائران فعال هستند و هر روز در قالب توزیع صبحانه، غذای گرم، شیر، خرما، چای و میوه از زائران اربعین حسینی پذیرایی می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران در بازگشت زائرین از کربلای معلی نیز میزبان آنها خواهد بود و امکانات اسکان و پذیرایی در حد توان ارائه خواهد شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم مراسم روز اربعین بتواند محفلی برای جاماندگان از کربلا باشد و در این مراسم ضمن تسلیت به قطب عالم امکان امام زمان(ع) تجدید عهدی با آن حضرت داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار