نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. آبان 1396 - 8:43   |   کد مطلب: 24016
امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه بزرگترین خسارت برای کشور دوری از کتاب و کتابخوانی است گفت: این زنگ هشداری برای مسئولان و رسانه ها است که بیشتر به اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی بپردازند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه های نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر افزود: کتاب در جامعه ما مهجور است و وضعیت کتابخوانی خوب نیست.
وی با بیان اینکه کتاب جایگاه خود را آنگونه که شایسته است، پیدا نکرده تاکید کرد: دست اندرکاران و مسئولان فرهنگی باید قدم های بزرگی بردارند تا بهترین مکان ها برای کتابخانه ها باشد و کتاب در نقاط مختلفی همچون مطب ها، تاکسی ها و بیمارستان ها در اختیار مردم قرار گیرد.
امام جمعه ملایر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به ایران و بازتاب جهانی و اثرگذاری این سفر اظهار کرد: روسیه یک کشور قدرتمند است که آمریکا این کشور را نیز تحریم کرده است.
حجت الاسلام برقراری افزود: در همین رابطه اگر کشورهای منطقه بخواهند اقتدار خود را حفظ کنند، لازمه آن داشتن استقلال و تشکیل ائتلافی است تا بتوانند در مقابل زیاده خواهی های منطقه ای و فرامنطقه ای بایستند و تحریم ها را بی اثر کنند.
وی راه علاج تحریم ها و تهدیدها را ایستادگی در مقابل زیاده خواهی های آمریکا و اقتدار از درون دانست و تاکید کرد: این یک زنگ خطر برای آمریکا بود که بداند تحریم ها به معنای به بن بست رسیدن نیست، بلکه یک فرصتی را به وجود می آورد تا کشورهای مستقل منطقه برای همیشه با دلار خداحافظی کرده و بر تحریم های آمریکا فائق آیند.
حجت الاسلام برقراری با تسلیت فرا رسیدن رحلت پیامبر اکرم(ص) بزرگترین سرمایه مکتب اسلام و همچنین شهادت مرزبانان حافظ کشور در منطقه مرزی چالدران ارومیه در حمله تروریستی گفت: دشمن با این حرکت به فکر ایجاد ناامنی است، اما جز رسوایی نتیجه دیگری برای آنان ندارد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار