نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. آبان 1396 - 8:23   |   کد مطلب: 24204
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر گفت: 362 هکتار از اراضی شهرستان ملایر زیر کشت کلزا رفت.

به گزارش ملایری‌ها علی‌مروت امیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: دانه روغنی از جمله کلزا  یکی از محصولات استراتژیک و راهبردی با هدف تامین امنیت غذایی و همچنین جلوگیری از واردات بی رویه روغن در کشور است.

وی با اشاره به اینکه کلزا یکی از محصولات کم‌آب‌بر و پربازده اقتصادی در بخش کشاورزی است گفت: دولت و وزارت جهاد کشاورزی نیز طی سال‌های اخیر حمایت‌های خوبی را از کشت دانه‌های روغنی به ویژه کلزا داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر تصریح کرد: با برنامه‌ریزی های انجام شده توسط جهاد کشاورزی طی چند سال گذشته سطوح قابل توجهی از اراضی زراعی شهرستان زیرکشت این محصول مهم رفته است.

وی با بیان اینکه در این زمینه جهاد کشاورزی شهرستان نیز از کشاورزان با پرداخت تسهیلات بانکی و توزیع نهاده‌ها از جمله کود و بذر حمایت‌های لازم را داشته است، اظهار کرد: تاکنون کشاورزان این شهرستان اقدام به کشت این محصول در سطح 362 هکتار کرده‌اند که این میزان در حال افزایش است.

امیری اضافه کرد: طی دو سال گذشته 13 دستگاه کارنده یارانه‌دار برای کشت مکانیزه این محصول توسط کشاورزان خریداری شده و این امر نیز نشاندهنده رونق تولید این محصول در شهرستان ملایر است.

وی گفت: در برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط دولت باید کشت کلزا به عنوان جایگزین قسمتی از کشت گندم و جو و یا در تناوب زراعی محصولات زراعی قرار گیرد.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر خاطرنشان کرد: در این زمینه جهاد کشاورزی ملایر با برگزاری کلاس‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی در راستای توسعه کشت کلزا در شهرستان  اقدامات خوبی داشته که امیدواریم  با تولید خوب این محصول در سال‌های آتی شاهد افزایش سطوح  زیرکشت دانه روغنی کلزا باشیم.

 انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار