نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. آذر 1396 - 15:16   |   کد مطلب: 24233
مصاحبه ملایری‌ها با فرمانده پایگاه نمونه بسیجی
بسیجی حرف و عملش یکی است/ کار برای رضای خدا پیروزی است
نیروهای بسیج و بسیجیان در فراز و نشیب‌های انقلاب همواره به آرمان‌های انقلاب پایبند بوده و در راه رضای خدا و در راستای اعتلای این آرمان ها تلاش کرده‌اند.

به گزارش ملایری‌ها؛ بسیج شجره طیبه صالحین و لشکر مخلص خدا این جملاتی است که بارها درباره این نهاد مقدس شنیده‌شده است و پس از تشکیل سازمان بسیج مستضعفین از 5 آذر سال 1358 به‌فرمان امام خمینی(ره) تا امروز این نهاد خدمات متعددی در کشور انجام داده است.

از خدمات و رشادت‌های بسیج و بسیجیان در دوران 8 ساله جنگ تحمیلی که بگذریم، سازندگی، تربیت نیروها انقلابی، آموزش‌های عقیدتی، فرهنگی، سیاسی و بسیاری از موارد دیگر ازجمله اقدامات این نهاد در کشور بوده است.

نیروهای بسیج و بسیجیان جزء اصلی این نهاد بوده که فراز و نشیب‌های انقلاب همواره به آرمان‌های انقلاب پایبند بوده و در راستای اعتلای آن  تلاش کرده‌اند.

"بسیج، عبارت است از مجموعه‌ای که در آن، پاک‌ترین انسان‌ها، فداکارترین و آماده به کارترین جوانان کشور، درراه اهداف عالی این ملت و برای به کمال رساندن و به خوشبختی نائل کردنِ این کشور، جمع شده‌اند." این جمله‌ای از مقام معظم رهبری در تعریف بسیج است که نشان می‌دهد بسیجیان همواره برای اهداف عالی کشور پای‌کار هستند و در گوشه این کشور می‌توان این بسیجیان که در همین راستا در حال کوشش هستند مشاهده کرد.

"فرشته مرادی" یکی از همین بسیجیانی است که در روستای توچغاز ملایر و درپایگاه خواهران اطهر و حوزه کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) توانسته اقدامات مؤثری را در راستای اهداف سازمان بسیج انجام دهد و خبرنگار ما با وی مصاحبه‌ای داشته که توجه شما به آن جلب می‌کنیم.

 

ملایری‌ها: چند سال در بسیج فعالیت داشته و تاکنون چه موفقیت‌هایی کسب کرده‌اید؟

بسم‌الله الرحمن الرحیم؛ بیش از 10 سال است که عضو بسیج هستم و در حدود 5 سال آن فرمانده پایگاه اطهر بوده‌ام. در مدت فرماندهی این پایگاه در سال 94پایگاه ما در جشنواره استانی مالک اشتر حائز رتبه برتر شد. من مدتی نیز به عنان جانشین فرمانده پایگاه و مسئول عقیدتی بودم که به لطف خدا در این بخش نیز در جشنواره مالک اشتر حائز رتبه برتر شدم.

ملایری‌ها: مهم‌ترین فعالیت‌هایی که شما انجام داده و سبب کسب رتبه برتر جشنواره مالک اشتر شد چه بوده است؟

در پایگاه اطهر14 حلقه صالحین و16 سرگروه فعال بوده و بسیجیان این پایگاه در همه دوره‌های آموزشی شرکت کرده‌اند، تمامی برنامه‌های فرهنگی در روستای توچغاز نیز با  محوریت پایگاه انجام می‌شود. فعالیت‌های پایگاه در حسینیه روستا انجام‌شده و سبب می‌شود تمامی مردم از آن استفاده کنند و این برنامه‌های باعث شده که بتوانم در جشنواره رتبه برتر را کسب کنیم. جذب حداکثری بسیجیان و تأسیس کارگاه خیاطی با حضور بسیجیان، برگزاری دوره قرآن و تأسیس مهدالرضا از دیگر ملاک‌ها بوده است.

ملایری‌ها: گویا شما حافظ قرآن نیز هستید، دراین‌باره توضیح می‌دهید؟

بله؛ من حافظ 13 جزء قرآن هستم و همواره سعی داشته که فعالیت‌های قرآنی را با برنامه‌های بسیج عجین کنم و در همین راستا مهدالرضا را تأسیس کردم که هم مربی و هم مدیرش خودم هستم و 20 شاگرد قرآن آموز دارم.

ملایری‌ها: حفظ قرآن در کنار فعالیت‌های بسیج چه تأثیری داشته است؟

مسلماً وقتی بتوانیم عمل و کردارمان را با قرآن مأنوس کنیم در پیشرفت و انجام فعالیت‌های ما بسیار اثرگذار است.

ملایری‌ها:حلقه‌های صالحین چه تأثیری درروند کار پایگاه اطهر داشته است:

اکثر خانم‌های روستا جز این حلقه‌ها هستند و این امر خود یک حرکت فرهنگی خوب است و برنامه‌های متنوعی در پایگاه و این حلقه‌ها انجام می‌شود.

ملایری‌ها: مهم‌ترین برنامه‌هایی که در حلقه‌های صالحین دنبال می‌کنید، چیست؟

بیشتر بحث بصیرتی  و فرهنگی است. بحث اقتصاد مقاومتی نیز با توجه به تأکیدات رهبری در این حلقه‌ها دنبال می‌شود و ما به دنبال یک کار فرهنگی در برای تمامی بانوان روستا هستیم.

ملایری‌ها:برگزاری برنامه‌ی بسیج تا چه اندازه تأثیرگذار بوده است و چقدر مردم راضی بودند؟

به نظرم 95 درصد اثرگذار بوده و مردم از برنامه‌های بسیج  مردم راضی بوده‌اند.

ملایری‌ها:مهم‌ترین توصیه‌ای که بسیجیان کنید چیست؟

حرفشان با عملشان یکی باشد.

ملایری‌ها: اگر بخواهید بسیج را در یک جمله تعریف کنید چه می‌گویید؟

همان جمله معروف بسیج لشکر مخلص خداست.

ملایری‌ها: سخن آخر...

 بسیجی فرقی نمی‌کند فرمانده باشد یا یک فرد عادی همین‌که عملی که انجام می‌دهد برای رضای خدا انجام دهد موفق می‌شود.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار