نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

13. آذر 1396 - 21:09   |   کد مطلب: 24467
آمارهای رسمی نشان می‌دهد با افزایش قیمت حمل و نقل و مواد غذایی در ترکیه تورم سالانه این کشور در ماه نوامبر به بالاترین میزان ۱۴ سال گذشته رسید.

به گزارش ملایری ها به نقل از

حریت، آمار رسمی که امروز منتشر شد نشان می‌دهد تورم سالانه ترکیه در ماه نوامبر با رسیدن به رقم 12.98 درصدی در بالاترین میزان طی 14 سال گذشته در این کشور قرار گرفته است.

در ماه نوامبر شاخص قیمت مصرف‌کننده در ترکیه به صورت ماهانه 1.49 درصد افزایش داشته است. این آمار که از سوی مؤسسه آمار ترکیه منتشر شد، نشان می‌دهد اگرچه اقتصاد ترکیه توانسته است تا حدودی از رکود ناشی از کودتای نافرجام در سال گذشته در این کشور خارج شود اما تورم این کشور همچنان بالاست و به مردم فشار می‌آورد.

کاهش ارزش لیر نیز مزید بر علت شده و قیمت کالاها در این کشور را بالا برده است. به طورکلی افزایش هزینه‌های حمل و نقل، مواد غذایی و بهداشتی اصلی‌ترین دلایل بالا رفتن تورم در ترکیه هستند. هزینه‌های حمل و نقل، مواد غذایی و بهداشت طی 12 ماه گذشته در ترکیه به ترتیب 18.56، 15.78 و 12.38 درصد بالا رفته است. 

بنابه اعلام موسسه آمار ترکیه طی ماه گذشته میلادی نیز بیشترین افزایش قیمت از سوی لباس و کفش در ترکیه با 3.77 درصد بوده است. در ماه نوامبر قیمت مواد غذایی و نوشیدنی‌های غیرالکلی در ترکیه 2.11 درصد و حمل و نقل نیز 2.01 درصد  بالا رفت. 

با انتشار این آمار ارزش لیر نیز 0.6 درصد کاهش یافته و به 3.9390 لیر در برابر دلار رسید. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار