نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

27. آذر 1396 - 18:39   |   کد مطلب: 24726
رسانه آمریکایی با اشاره به اعلام راهبرد امنیتی جدید دولت آمریکا نوشت: راهبرد امنیت ملی نوین دولت ترامپ مقابله با طیفی از تهدیدهای ناشی از دشمنانی مانند چین، روسیه، ایران و جهادگرایان است.

به گزارش ملایری ها به نقل از فارس؛

وبگاه آمریکایی «امریکن فری بیکن» در تحلیلی به قلم «بیل گرتز» درباره راهبر جدید امنیت ملی دولت آمریکا که قرار است روز دوشنبه اعلام شود، نوشت: راهبرد امنیت ملی جدید دولت ترامپ خواهان گسترش نفوذ در سراسر جهان به منظور پیشبرد صلح و مقابله با طیفی از تهدیدهای دشمنانی مانند چین، روسیه و تروریست‌های افراط گرا است .

این راهبرد که دوشنبه از سوی «دونالد ترامپ» اعلام خواهد شد، سعی دارد سیاست امنیت ملی و خارجی آمریکا را بر مبنای چهار ستون راهبردی مجددا تنظیم کند.  

 یک مقام ارشد دولت آمریکا در این باره گفت که این محورها انعکاسی از اهداف پیشتر بیان شده ترامپ مبنی بر رفاه بیشتر در داخل کشور و برخورداری از نیروی بزرگتر نامحدود در خارج است.

این مقام آمریکایی افزوده است که راهبرد جدیدی بر پایه مواجهه با چین، روسیه، کره شمالی، ایران و تروریست های جهادگرا است .

در این راهبرد «نوین سازی نیروی اتمی» به عنوان یکی از اولویت‌های رئیس جمهور آمریکا  همراه با «افزایش دفاع موشکی» لحاظ شده است.

این رسانه امریکایی در حالی به این موضوع اشاره کرده که بر اساس اطلاعات مقر فرماندهی نیروهای ویژه آمریکا، در سال 2017 نیروهای ویژه این کشور همچون یگان ویژه نیروی دریایی و کماندوهای نیروی زمینی در 149 کشور جهان مستقر هستند.

این رقم برابر با 75 درصد کشورهای جهان است و افزایشی را از حیث آمار به نسبت سال 2016 نشان می‌دهد. این آمار در سال 2016 و دوره «باراک اوباما» رئیس جمهور قبلی آمریکا، 138 کشور بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار