نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

29. آذر 1396 - 8:56   |   کد مطلب: 24755
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ملایر از پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۴ درصد و اعطای تسهیلات مشاغل خانگی از طریق پست بانک، تجارت، صندوق کارآفرین و سپه خبر داد .

به گزارش ملایری‌ها؛ غلامرضا کارگر  در جلسه توجیهی مشاغل و صنوف فرهنگی و هنری ملایر، افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت مشاغل خانگی و ثبت‌نام، با ارائه طرح توجیهی به دستگاه اجرایی مربوطه، تکمیل مدارک و مستندات و بررسی‌های کارگروه اشتغال و ادامه فرآیند نسبت به دریافت این تسهیلات با معرفی اداره کار به بانک‌های عامل اقدام کنند .

وی به طرح کاروزی اشاره کرد و گفت: این طرح ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی غیرشاغل دارای کارت پایان خدمت یا معافیت است که این دسته با طی کردن دوره‌های کاروزی ۴ تا ۶ ماهه بدون اینکه آموزش هم ببینند، مهارت‌های لازم برای آغاز به کار را فراگیرند و جذب بازار کار شوند .

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ملایر  افزود: کارفرما و واحدهای پذیرنده این افراد با رعایت حداقل‌های اداره کار می‌توانند بدون اینکه حقوقی به این افراد بدهند از مزایای حمایتی و تشویقی طرح مذکور بهره‌مند شوند ضمن اینکه بیمه اجتماعی کارورزان و حق‌الزحمه ایشان را دولت پرداخت می‌کند .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر نیز گفت: با توجه به طرح‌های ویژه اشتغالزایی، تقاضای ما از صنوف فرهنگی این است که از تسهیلات مربوطه برای پویایی، فعالیت بیشتر و جذب نیروهای علاقمند، متخصص و جوانان مستعد جامعه استفاده کنند .

غلامرضا جمالی‌زاده درباره شرایط اخذ پروانه مشاغل خانگی در حوزه فرهنگ و هنر و نیز تسهیلات اشتغال فراگیر توضیح داد .

دیدگاه شما

آخرین اخبار