نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. دى 1396 - 19:01   |   کد مطلب: 24799
عضو جدید هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره شائبه‌های مجمع فدراسیون فوتبال، اعتراض‌های صورت گرفته دراین مجمع و دلیل کنار رفتنش از صندوق بازنشستگی صحبت‌های جالبی مطرح کرد.

به گزارش ملایری ها به نقل از فارس؛

انتخابات مجمع فدراسیون فوتبال روز چهارشنبه در حالی برگزار شد که پایان بی‌حاشیه‌ای نداشت، رقابت بین محمود اسلامیان و شهاب عزیزی خادم در مجمع 67 نفره فدراسیون فوتبال در نهایت به نفع اسلامیان به پایان رسید و اعضای مجمع با 40 رای به نایب رئیس سابق فدراسیون فوتبال رای دوباره دادند تا او عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال لقب بگیرد. اما در پایان این نشست شهاب‌الدین عزیزی خادم نسبت به شمارش آراء و نحوه اعلام اراء اعتراض شدیدی کرد و برخی از اطرافیان منتسب به او نیز به فدراسیون فوتبال و مهدی تاج تاختند. 

اما به غیر از اتفاقاتی که در حاشیه مجمع فدراسیون فوتبال رخ داد برخی از اهالی فوتبال بار دیگر به مهدی تاج  و فدراسیون فوتبال بابت برگزار مجمع و نحوه اتفاقات افتاده در آن انتقادات زیادی را مطرح کردند. درخصوص انتخاب محمود اسلامیان به عنوان عضو جدید هیات رئیسه فدراسیون فوتبال نیز انتقاداتی وارد شده از جمله اینکه حتما دست‌هایی در کار بوده تا بار دیگر یک اصفهانی دیگر به جمع مدیران فدراسیون فوتبال اضافه شود و یا درخصوص جدایی وی از صندوق حمایت از بازنشستگان شائبه‌هایی بوجود آمده و اینکه چطور با وجود این شائبه‌ها او توانسته بار دیگر به فدراسیون فوتبال راه پیدا کند. البته این صحبت‌ها همواره در فوتبال ما در قالب حاشیه مطرح بوده و انتخاباتی برگزار نشده که بدون این حواشی بوده باشد.

خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، برای رفع این شائبه‌ها با محمود اسلامیان عضو جدید هیات رئیسه فدراسیون فوتبال صحبت‌های انجام داده که در زیر می‌خوانید: 

* از لحاظ قانونی نوع اعلام آراء مهم نیست و فوتبال همیشه از این حواشی داشته است

محمود اسلامیان در خصوص انتخابات انجام شده در مجمع فدراسیون فوتبال گفتا: انتخابات در فدراسیون فوتبال به صورت مردمی و دموکراتیک برگزار می‌شود و از خود اعضای مجموعه سه نفر به عنوان ناظر و سه نفر به عنوان شمارنده آراء انتخاب شدند و اعضای هیات رئیسه هیچ نقشی در این انتخابات نداشتند. 67 نفر در مجمع حضور داشتند و انتخابات در حضور همه برگزار شد، ولی ظاهرا یکی از دوستان اعتراض‌هایی داشت مبنی بر اینکه چرا اعلام آراء بر روی تخته نوشته نشده که باید بگویم آنچه که در قانون هست این مساله که حتما خوانده شود یا روی تخته نوشته شود وجود ندارد و از نظر قانونی نحوه اعلام آراء تفاوتی ندارد و خیلی فرق نمی‌کند، به هر حال فوتبال است که همیشه هر چیزش حاشیه است. 

* شاید بهتر بود عزیزی خادم همان موقع به نحوه اعلام آراء اعتراض می‌کرد

وی درخصوص اعتراض‌هایی که بعد از پایان مجمع به مهدی تاج و اعضای مجمع شد و همچنین اینکه عده‌ای از اطرافیان عزیزی خادم درمجمع توانسته بودند حضور پیدا کنند و دست به اعتراض زدند، عنوان کرد: البته آنهایی که در پایان مجمع معترض بودند به محل مجمع ورود نکرده بوند و بیرون از سال حضور داشتند. در کل که این سبک اعتراض چیز خوبی نیست،‌شما اگر نسبت آراء 40 به 26 را رندومی در نظر بگیرید حتما کسانی بوده‌اند که به عزیز خادم رای داده‌اند. من فکر می‌کنم اگر این اتفاقات  و آن حرکات بعد از پایان مجمع اتفاق نمی‌افتاد بهتر بود، شاید بهتر بود که ایشان همان موقع که شمار ش آراء در حال اعلام شدن بود اعتراض می‌کرد و مثلا درخواست می‌کرد که به شکل دیگری آراء اعلام شود. به هر حال در انتخابات همیشه دو فرض بیشتر وجود ندارد یا رای می‌آوریم یا رای نمی‌آوریم. 

* از نظر اخلاقی و مذهبی بحث قومیت درست نیست

عضو جدید هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره اینکه قبل از مجمع بحث‌هایی بابت باند اصفهانی و باند لرها برای انتخابات مطرح بوده و  اینکه انتخابات مجمع جنگ لرها و اصفهانی‌ها برای رسیدن به فدراسیون است اظهار داشت: من هشت سال در جبهه‌های جنگ حضور داشتم و اگر هر کسی فقط یک صفحه از تاریخ ایران را مطالعه کرده باشد متوجه می‌شود که بحث قومیتی یک تهدید امنیتی برای دامن زدن بین اقوام ایرانی بوده است و از نظر اخلاقی و مذهبی مطرح کردن مباحث قومیتی درست نیست. در قرآن کریم خداوند می‌فرماید بهترین شما برترین آدم‌ها است. زمانی که قرآن بر پیغمبر نازل شد در سرزمین عربستان برده‌داری بوده است و تاکید زیادی شده آنکه آدم ‌تر است برتر است؛‌ بنابراین بحث‌ها درباره قومیت‌ها یک بحث تاریخی است و تغییر حکومت‌ها در ایران یکی از عوامل اختلاف بین قومیت‌ها بوده است. اتفاقات سال 1332 و یا جنگ جهانی دوم همه نشان‌دهند این صحبت‌ها است. اما خوشبختانه ملت ایران به خاطر تمدن چند هزار ساله اجازه نداده‌اند تا این بحث‌ها تاثیری بر کلیت ایران بگذارد و من هم معتقدم که نباید این حرف‌ها را زد من متولد شده اصفهان هستم اما در آذربایجان بزرگ شده‌ام و با لرها وصلت کرده‌ام بنابراین اصلا این صحبت‌ها برای من ملاک نیست. 

* پیش از اینکه تاج رئیس شود من در فدراسیون فوتبال بوده‌ام

اسلامیان در این خصوص که شاید به خاطر حضور تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال شائبه باند اصفهانی بیش از هر زمان دیگری مطرح است، گفت: خوشبختانه خروجی عملکرد آقای تاج در دو سال گذشته مشخص است ، حضور پنج تیم در رده‌های مختلف در جام جهانی فوق‌العاده است و اینکه تیم ملی بدون استرس به جام جهانی راه پیدا کرد نشان از توانمندی‌های آقای تاج است و این بحث‌هایی که در مورد باند اصفهانی مطرح می‌شود هیچ ارزشی ندارد من قبلا هم در زمان ریاست آقای کفاشیان نایب رئیس فدراسیون فوتبال بودم در زمان آقای دادکان عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بودم که البته آن زمان انتخاب اعضای هیات رئیسه انتخابی نبود و سازمان تربیت بدنی وقت افراد را انتخاب می‌کرد. به هرحال اینطور نیست که چون تاج رئیس فدراسیون فوتبال است من هم باید انتخاب می‌شدم. 

* هیچ هدیه‌ای در کار نبوده و من به هیچ کس زنگ نزدم

اسلامیان درخصوص انتقادات علی کریمی به نحوه برگزاری انتخابات مجمع فدراسیون فوتبال و اینکه در سفر به کیش لابی‌ها برای انتخاب وی به عنوان عضو جدید هیات رئیسه صورت گرفته و ساعت‌هایی به عنوان هدیه به اعضای مجمع شده گفت: هیچ کسی به کسی هدیه نداده است در سفر به کیش هم من یک کلام با کسی حرف نزدم، 67 نفر عضو مجمع زنده هستند و می‌توانید از تک تک آنها بپرسید که من به کدامیک از آنها بابت اینکه به من رای بدهند زنگ زده باشم. اما بوده‌اند افرادی که به هر یک از اعضا 5 بار زنگ زده‌اند که مثلا رای بدهند. به هر حال هر کسی یک سابقه مدیریتی دارد و من بابت این قضیه و این حاشیه‌ها حرفی ندارم. هر کسی تز خود را دارد و از این 67 نفر بپرسید که آیا اسلامیان به آنها زنگ زده است یا نه. 

* در زمینه حق پخش باید اقدامات جدی صورت گیرد 

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که برنامه‌اش برای حضور در فدراسیون چیست؟ من هم یکی از اعضای هیات رئیسه هستم و معتقدم که فوتبال ما مشکلات زیادی دارد ولی متاسفانه انرژی‌های زیادی بابت حاشیه‌ها می‌رود. فدراسیون فوتبال عربستان حدود 220 میلیارد فقط درآمد از حق پخش تلویزیونی دارد اما فدراسیون فوتبال ایران با 10 درصد این پول در حال اداره شدن است. من 25 سال در کنار کار اصلی‌ام که اقتصادی است در فوتبال بوده‌ام و به ضرس قاطع می‌گویم که دلیل اینکه فوتبال ما رو به جلو حرکت می‌کند این است که مردم ایران خیلی به این رشته ورزشی علاقه دارند و یکی از علت‌هایی که ما با حداقل بودجه توانستیم به جام جهانی صود کنیم همین علاقه مردم است، در همین علاقه‌ها است که استعدادها شکوفا می‌شود. خدا را شکر ما برای نظارت چندین سازمان بازرسی هم داریم و اگر عزیزی نسبت به مسائل مالی فدراسیون شکی دارد و می‌گوید باید حساب‌های مالی را به صورت شفاف ببینیم ایرادی ندارد. مهمترین مساله فوتبال ایران چالش اقتصای است. به این معنی که 70 درصد فوتبال هر کشوری از طریق پخش تامین می‌شود و فوتبال ایران این امکان را ندارد و حتی وقتی بخش خصوصی هم وارد فوتبال می‌شود به دلیل اینکه خروجی نمی‌گیرد کنار می‌رود. از دلایل مهم چالش زیاد در فوتبال ایران همین مسائل اقتصادی است. شما پرسپولیس را ببینید این تیم اگر می‌توانست خودش هزینه‌هاش را تامین کند چه نیازی بود که دست به دامن کسانی شوند که پول دهند. اگر حق باشگاه‌های ما داده شود آنها به این همه مشکل نمی‌خورند. 

* حق پخش یک بازی باخت باخت بین فدراسیون و صدا و سیما است

محمود اسلامیان درخصوص اینکه به نظر می‌رسد یکی از اهداف مهم او برای حضور در فدراسیون فوتبال حل شدن بحث حق پخش است تصریح کرد: من فقط یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون هستم ابن بحث حق پخش باید رو به جلو حرکت کند. این یک بازی باخت باخت بین فدراسیون و صدا و سیما است.چون فدراسیون با این روند به سمت ضعیف شدن می‌رود و خود صدا و سیما هم ضعیف می‌شود. فوتبال برای صدا و سیما موضوعی است که برایشان انتفاع دارد. البته من قبول دارم که صدا و سیما هم در بحث بودجه و در آمد مشکلاتی دارد اما دلیل نمی‌شود که حق فوتبال را ندهد. 

* به خاطر مسائل جسمی و شیمیایی بودنم از صندوق استعفا کردم

نایب رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره این بحث که گفته می‌‌شود جدایی او از صندوق بازنشستگی با شائبه‌هایی همراه بوده و همین شاید باعث شود که به خاطر حضور مجدد او در فوتبال هجمه‌هایی به وی وارد شود گفت: من 30 سال است که در خدمت اقتصاد هستم و تا به حال هیچ موردی نبوده که داشته باشم، به هر حال وقتی آدم وارد فوتبال می‌شود این بحث‌ها مطرح می‌شود من اسفند سال گذشته استعفا کردم و دلیل استعفای من هم به این دلیل بود که من شیمیایی هستم و کار سنگین نمی‌توانم انجام دهم و از این مبابت مشکلاتی داشتم به هر حال جمعیت صندوق 2 میلیون نفر بود و کار سنگین نمی‌توانم انجام دهم. 

وی در پاسخ به این سوال که فوتبال هم کار سنگین زیاد دارد و هجمه‌ها در فوتبال بیشتر است، اظهار داشت: در کل ما باید سعی کنیم انسان باشید و رعایت صحبت‌هایمان را بکنیم، حرف در رسانه‌ها زیاد است و همیشه هجمه وجود داشته است. 

* به دنبال کمیته خاصی در فدراسیون نیستم

اسلامیان در پاسخ به این سوال که می‌خواهد مسئول کمیته خاصی در فدراسیون فوتبال شود  و اینکه گفته می‌شود کفاشیان در آستانه بازنشستگی است و شاید جایگزین ا و شود گفت: من فقط به عنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون هستم و وظیفه‌ای دارم که در بحث اقتصادی کمکی به فدراسیون کنم. ما باید حتما راهی برای مسائل اقتصادی فدراسیون پیدا کنیم، شما فکر می‌کنید ناراحتی امثال علی کریمی و علی دایی از چیست؟ آنها حقشان را نگرفتند و همین می‌شود که با فدراسیون به چالش می‌خورند. ما همیشه یک مساله اصلی داریم که اگر درست نشود دهها مساله فرعی در کنار آن بوجود می‌آید و من امیدوارم که بتوانم در این زمینه به فدراسیون کمک کنم. 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار