نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

2. دى 1396 - 11:43   |   کد مطلب: 24814
سخنگوی شورای شهر تهران گفت: براساس توافق صورت گرفته تمامی سوله‌های مدیریت بحران که در اختیار سایر بخش‌ها بود تا 4 ماه آینده تخلیه کامل می‌شود.

به گزارش ملایری ها به نقل از فارس؛علی اعطا

درباره بازدیدی که از ستاد مدیریت بحران شهر تهران انجام داده است، اظهار داشت: ستاد مرکزی مدیریت بحران شهر تهران، امکانات مانیتورینگ خوبی دارد، ولی سایر امکانات و ابزار مورد نیاز برای مدیریت بحران کلان‌شهر تهران، کمبودهای جدی‌ای وجود دارد و قطعاً در هنگام حوادث نمی‌توانیم حجم زیادی از مشکلات را برطرف کنیم. 

اعطا بیان داشت: بنده از ستاد مدیریت بحران چند منطقه نیز بازدیدی داشتم که آن ستادها نیز با مشکلات زیادی مواجه هستند. 

وی افزود: در هنگام حوادث طبیعی، نحوه اطلاع‌رسانی به شهروندان در    اولویت قرار بگیرد و ستاد اطلاع‌رسانی باید بداند که چه اطلاعاتی را به مردم منتقل کند، چرا که اکثر مردم نمی‌دانند در هنگام حوادث چه اقداماتی را انجام دهند و هجوم مردم به سطح خیابان‌ها موجب می‌شود که شریان‌های شهر قفل شود. 

اعطا با اشاره به اینکه باید آموزش در مواقع بحران را آغاز کنیم، گفت: موضوع آموزش و پیشگیری باید در اولویت قرار بگیرد و سراهای محله پتانسیل‌های خوبی را برای نحوه آموزش‌های شهروندی دارند. 

سخنگوی شورای شهر تهران درباره سوله‌های مدیریت بحران که درا ختیار دیگر دستگاه‌ها قرا ردارد گفت: بیشتر سوله‌ها دراختیار سازمان ورزش شهرداری تهران است و براساس توافق و قرارداد صروت‌گرفته که به تصویب شورای چهارم نیز رسیده بود، باید تا چهار ماه آینده سوله‌های مدیریت بحران تخلیه شود و دراختیار مدیریت بحران قرار بگیرد. 

وی به بودجه مدیریت بحران در سال 97 نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که در بودجه سال آینده باید به آن اشاره شود، ساخت سوله است، چرا که تهران نیاز به سوله‌های بیشتری برای اسکان شهروندان در مواقع حوادث طبیعی دارد. 

اعطا درباره بافت‌های فرسوده شهر تهران نیز اظهار داشت: همانطور که می‌دانید یک میلیون و 500 هزار نفر از شهروندان تهرانی در بافت فرسوده سکونت دارند و در حال حاضر برای چندین نقطه از تهران طرح‌های مشخصی تهیه کرده‌ایم و این طرح‌ها با وزارت راه و شهرسازی نیز به جمع‌بندی رسیده است و بر همین اساس، مناطقی که بیشترین فرسودگی را دارند، با مشارکت مردم، نوسازی و بازسازی خواهند شد. 

سخنگوی شورای شهر تهران تأکید کرد: شهر تهران در هنگام حوادث آمادگی لازم را ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار