نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

2. دى 1396 - 11:52   |   کد مطلب: 24817
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: همه ساله بودجه‌های جاری افزایش پیدا می‌کند و در بودجه سال آینده 15 درصد از بودجه‌های عمرانی کم شده و 8 درصد به بودجه‌های جاری که اصلاً ضرورتی ندارد، اضافه شده است.

به گزارش ملایری ها به نقل از فارس؛حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی‌لارگانی

با اشاره به کلیاتی از بودجه سال 97 اظهار کرد: بودجه سال 97 بودجه‌ای است که منجر به تورم شدید خواهد شد و شاید به دوران قبل که عنوان می‌کنند تورم 45 درصد بوده است، برگردیم.

وی افزود: در همان زمانی که تورم 45 درصد بود، زندگی و رفاه مردم بهتر از وضع امروز بود که عنوان می‌کنند تورم 8 درصد است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: با بودجه‌ای که بسته خواهد شد مشکلات مردم خیلی بیشتر از امروز می‌شود، چرا که برای مثال طبق تجربه، افزایش قیمت بنزین بر سایر کالاها نیز تأثیر‌گذار است و موجب بالا رفتن قیمت سایر کالاها نیز خواهد شد و همچنین افزایش قیمت بنزین با وجود شرایطی که دولت پیش‌بینی تورم تک رقمی را برای سال آینده می‌کند، مغایرت دارد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش بودجه جاری نسبت به بودجه عمرانی، عنوان کرد: مشکلات بودجه‌ریزی در کشور این است که همه ساله بودجه‌های جاری افزایش پیدا می‌کند، در همین بودجه پیشنهادی 15 درصد از بودجه‌های عمرانی کم شده و 8 درصد به بودجه‌های جاری که اصلاً ضرورتی ندارد، اضافه شده است.

وی اضافه کرد: باید جلوی این گرفته شود و بودجه‌های جاری غیرضروری را کم کنیم تا بتوانیم بودجه‌های عمرانی را که منجر به رونق و ایجاد اشتغال می‌شود، افزایش دهیم.

موسوی‌لارگانی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه آقایان عنوان می‌کنند بودجه عمرانی 10 درصد کل بودجه است اما با همین شرایط نیز تخصیص بودجه‌های عمرانی هم 10 تا 20 درصد است و این بیانگر این است که خودمان با دست خودمان رکود را توسعه داده و اشتغال را از بین می‌بریم.

وی در پایان با بیان تبعات حاصل از افزایش بودجه جاری، گفت: بررسی کنیم که چه تعداد از افراد در بحث ساختمان‌سازی مشغول بودند و الآن بیکار هستند، وقتی بودجه عمرانی کاهش و بودجه جاری افزایش یابد چیزی نمی‌گذرد که همین سوسویی که بودجه عمرانی دارد نیز خاموش می‌شود، به همین واسطه صنعت ساختمان‌سازی نیز متأثر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار