نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

12. دى 1396 - 8:41   |   کد مطلب: 24969
سرپرست گمرک شهرستان ملایر گفت: در 9 ماهه سال جاری 202 هزار تن انواع کالا از گمرک ملایر صادر شده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ نعمت فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه بخش قابل توجهی از صادرات استان همدان از طریق گمرک ملایر انجام می‌شود اظهار کرد: در 9 ماهه سال جاری 202 هزار تن انواع کالا از گمرک ملایر صادر شده است.

 وی افزود: این میزان صادرات از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل 42 درصد، از نظر ریالی هفت درصد و از نظر دلاری یک درصد افزایش داشته است.

سرپرست گمرک شهرستان ملایر ارزش دلاری میزان کالاهای صادراتی از ملایر در سال جاری را 47 میلیون و 690 هزار دلار و ارزش ریالی آن را یک‌هزار و 575 میلیارد ریال برشمرد.

وی با بیان اینکه بیشترین محصولات صادراتی از نظر ارزشی مربوط به کشمش و از نظر وزنی مربوط به سیمان بوده است، گفت: کالاهای صادراتی شامل انواع کشمش، سیمان، کلینکر، وازلین بهداشتی، وازلین صنعتی، پارافین جامد، انواع ماست، انواع پنیر، خیارشور، ترشی فلفل، منسوجات نبافته و البسه بیمارستان از طریق گمرک صادر شد.

فتحی تصریح کرد: بیشترین محصولات صادراتی از نظر ارزشی مربوط به کشمش و از نظر وزنی مربوط به سیمان بوده است.

وی افزود: این محصولات به 29 کشور صادر شده که سنگاپور، سومالی، عراق، روسیه، عمان، قزاقستان، قطر، کلمبیا، کویت، لهستان، مجارستان و هند، بلاروس، آذربایجان، ارمنستان، اسپانیا، آلمان، امارات، اندونزی، اوکراین، بلغارستان، بلژیک، بنگلادش، تاجیکستان، ترکیه، افغانستان، سوریه، رومانی و سری‌لانکا بیشترین کشورهای دریافت‌کننده کالاها هستند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار