نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. دى 1396 - 8:30   |   کد مطلب: 25026
معاون برنامه ‌ ‌ريزي و امور عمراني فرمانداري ملایر گفت: ملاير در کشور به‌ عنوان پايتخت مبل و منبت شناخته‌ شده است اما اين شناخت حداکثري و کافي نيست و بايد روي تبليغات و معرفی این شهرستان بيشتر کار شود .

به گزارش ملایری‌ها؛ محمد حامدی‌نژاد  در جلسه کارگروه مبل منبت ملایر، افزود: ملاير داراي پتانسيل‌هاي گردشگري بسياري است و مي‌‌توانيم در ايامي که گردشگران در شهرستان حضور دارند، آنها را به ‌درستي معرفي کرده و زمينه حضور بيشتر افراد را در شهرستان فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه ثبت ملاير به‌عنوان شهر ملي منبت در کشور توفيق بزرگي بود که ماحصل زحمات همه فعالان اين حرفه است، اظهار کرد: اين نشان متعلق به فرد خاصي نيست بلکه به همه شهرستان تعلق دارد و بايد همگي در حفظ، پيشبرد و شناساندن اين حرفه به کشور فعال باشيم .

حامدی‌نژاد خاطرنشان کرد: بايد برای اين امکاني که براي ملاير فراهم آمده، طوري برنامه‌ريزي کنيم تا همه بخش‌هاي شهرستان بتوانند استفاده کنند .

وي گفت: اين تبليغات و حضور گسترده مردم در شهرستان منجر به توليد شغل و درآمد خواهد شد و در شکل‌گیری آينده‌ای روشن برای شهرستان بسيار تأثيرگذار است و سبب رونق اقتصادی منطقه می‌شود .

معاون فرماندار ملایر با بیان اینکه نخستين تجربه تبليغات این هنر صنعت را در جشنواره ملی مبل و منبت تجربه کردیم، ادامه داد: به طور قطع نواقصي در کارها بوده است اما بايد با همدلي و همراهي سعي کنيم اين نواقص را رفع کنیم و هر سال بهتر از سال قبل ظاهر شويم .

وی خواستار برنامه‌ریزی برای تبلیغات این شاخه از صنایع دستی در سطح گسترده شد تا ضمن شناسایی ملایر زمینه برای حضور چشمگير گردشگران داخلی و خارجی در شهرستان فراهم شود .

حامدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: بانک‌ها در سطح شهرستان با تمام توان در بحث پرداخت تسهيلات براي اشتغال وارد شده و کمک کنند تا مشکلات مرتفع شود .

وی با بیان اینکه پيگيري‌‌هايی برای بحث اشتغال در ملاير صورت گرفته است، اظهار کرد: در استان همدان و به ویژه ملاير فعاليت‌هاي مناسبي براي ارائه طرح‌هاي اشتغال‌زايي و پرداخت تسهيلات مناسب درحال انجام است.

معاون فرماندار ملایر تصريح کرد: در ملاير هم از نظر تعداد و هم از نظر کيفيت طرح‌هاي ارائه ‌شده وضعيت خوبي در سطح استان داريم اما کافی نیست و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تلاش خود را مضاعف کنند.

وی با اشاره به اینکه پيگيري کردن اشتغال به‌ ویژه براي جوانان جداي از وظيفه اداري يک وظيفه شرعي نيز براي مديران دستگاه محسوب مي‌شود، گفت: با توجه به ‌ضرورت اشتغالزايي، بانک‌ها مي‌توانند با پرداخت تسهيلات نقش مؤثري در کمک به دولت داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاه شما