نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. دى 1396 - 13:58   |   کد مطلب: 25030
معاون کنسولی وزیر خارجه با بیان اینکه تا الان هنوز برای مهار آتش ناشی از آتش‌سوزی نفت‌کش ایرانی در چین توفیقی حاصل نشده گفت که هنوز از وضعیت سرنشینان و خدمه این نفت‌کش خبری در دست نیست.

به گزارش ملایری ها به نقل از فارس؛حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه کشورمان

درباره آخرین وضعیت نفت‌کش ایرانی که در شرق چین به دلیل برخورد با یک کشتی باری چینی دچار آتش سوزی شده، گفت: متاسفانه تا الان علیرغم گسیل امکانات محلی برای خاموش کردن آتش، توفیقی حاصل نشده است.

وی از اعزام یک کشتی آتش نشانی بزرگ‌تر به محل حادثه خبر داد و افزود: این کشتی قرار است تا حدود یک ساعت دیگر به محل حادثه برسد تا اقدام به مهار آتش کند.

قشقاوی همچنین گفت که از وضعیت سرنشینان و خدمه این کشتی هنوز خبری در دست نیست.

معاون وزیر خارجه درباره این حادثه عنوان کرد: نفت‌کش ایرانی به نام «سانچی» که بنا بوده امروز در کره جنوبی بارگیری کند، در سواحل شرقی چین با یک کشتی باربری چینی برخورد کرده که به دلیل اینکه کشتی ایرانی حامل مواد نفتی بوده، اشتعال زیادی را موجب شده و متاسفانه دچار آتش‌سوزی شده که علیرغم گسیل امکانات محلی برای خاموش کردن آتش، تا الان توفیقی حاصل نشده است.

وی با بیان اینکه سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای به همراه نماینده شرکت کشتیرانی در چین در حال پیگیری این قضیه هستند، عنوان کرد: به گفته سرکنسول ایران در شانگهای قرار است یک کشتی آتش‌نشان بزرگ‌تر تا حدود یک ساعت دیگر به محل برسد تا با امکانات بیشتر بتواند آتش را مهار کند.

قشقاوی با ذکر این نکته که هنوز از سرنشینان این کشتی به علت شدت آتش سوزی و عدم مهار آتش خبری در دست نیست، بیان کرد: اکثر آنها ایرانی بودند. به دلیل اینکه کسی تا یک کیلومتری کشتی نمی‌تواند جلوتر برود، اطلاع از وضعیت سرنشینان و خدمه کشتی مشکل است و شرکت ملی نفت‌کش می‌تواند در این زمینه جزییات فنی بیشتری را ارائه دهد.

معاون وزیر خارجه بیان کرد: دستگاه دیپلماسی تمام تلاش خود را در مرکز صورت خواهد داد و سفارت ایران در پکن و سرکنسولگری جمهوری اسلامی در شانگهای در ارتباط تنگاتنگ با مقامات چینی پیگیر این قضیه هستند.

وی ابراز امیدواری کرد با رسیدن این کشتی آتش‌نشان مهار آتش امکانپذیر و ابعاد قضیه روشن شود.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز یکشنبه بعد از آنکه یک نفت‌کش با یک کشتی باری در شرق چین برخورد کرد، دچار حریق شد و 32 نفر از کارکنان نفت‌کش ناپدید شدند.

مقامات چینی در این زمینه خبر دادند: در شرق این کشور یک تانکر حامل 136 هزار تُن میعانات نفتی بعد از برخورد با یک کشتی باری آتش گرفت و 32 کارکن آن شامل 30 ایرانی و دو بنگلادشی ناپدید شدند. 

خبرگزاری شین‌هوآ هم نوشت، یک نفت‌کش با پرچم پاناما با کشتی باری متعلق به هنگ کنگ ساعت 8 شب شنبه (دیروز) در 160 مایلی شرق چین برخورد کردند و نفتکش تا صبح روز یکشنبه در حال سوختن بود و 32 خدمه آن شامل 30 ایرانی ناپدید شدند. 

وزارت حمل و نقل چین اعلام کرد که کارکنان کشتی باری که همگی چینی بودند، نجات یافته‌اند. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم نوشت، چین چند کشتی پلیس برای جست‌وجو و سه کشتی برای پاکسازی به محل حادثه فرستاد و گارد ساحلی کره جنوبی نیز یک کشتی و یک هواپیما برای کمک به عملیات جست‌وجو به محل حادثه اعزام کرده است.

شانا (شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی) هم نوشته است: این نفت‌کش ایرانی است و حامل میعانات گازی پارس جنوبی به مقصد شرکت هانواتوتال کره جنوبی بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار