نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

19. دى 1396 - 12:55   |   کد مطلب: 25074
سخنگوی دولت با بیان اینکه حقوق مقامات برای سال آینده اضافه نخواهد شد، گفت: با تجهیز ۳۳۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان منابع، یک میلیون و ۳۳ هزار شغل در سال ۹۷ ایجاد می‌شود.

به گزارش ملایری ها به نقل از فارس؛

محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت امروز در نشست خبری با موضوع اشتغال و تولید در لایحه بودجه 97 کل کشور به حماسه مردم قم در تاریخ انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: همچنین امروز روز بزرگداشت مقام آیت‌الله هاشمی است.

وی به موضوع اشتغال در برنامه ششم و برنامه‌های اعلامی رئیس‌جمهور و دولت هنگام انتخابات و رأی اعتماد مجلس اشاره کرد و گفت: این مسئله بدون سرمایه‌گذاری میسور نیست. 337 هزار و 700 میلیارد تومان منابع برای سرمایه‌گذاری در بودجه 97 تجهیز شده که شامل دو بخش سرمایه‌گذاری طرح‌های عمرانی و منابع طرح‌های اشتغال و تولید است.

* اختصاص ۷۳ هزار میلیارد تومان برای اشتغال

سخنگوی دولت با اشاره به آنکه 73 هزار و 400 میلیارد تومان برای تولید و اشتغال پیش‌بینی شده که 35 هزار میلیارد از طریق تسهیلات بانکی، ‌15 هزار میلیارد تومان تسهیلات صندوق توسعه ملی، ‌17 هزار و 400 میلیارد تومان حامل‌های انرژی و بودجه عمومی و همچنین 6 هزار میلیارد تومان مانده اعتبارات اشتغال روستایی پیش‌بینی شده است.

نوبخت در مورد سرمایه‌گذاری طرح‌های منابع عمرانی گفت:‌ 254 هزار و 300 میلیارد تومان از این محل پیش‌بینی شده که 60 هزار و 400 میلیارد تومان منابع عمومی، 13 هزار و 300 میلیارد تومان منابع خصوصی، 53 هزار و 100 میلیارد مشارکت خصوصی، تسهیلات صندوق توسعه ملی و بانک‌ها، 3 هزار میلیارد تومان آب‌های مرزی و 124 هزار و 500 میلیارد تومان شرکت‌های دولتی خواهد بود.

وی ادامه داد: از محل این سرمایه‌گذاری‌ها رشد 6 درصدی برای اقتصاد و حدود یک میلیون و 32 هزار شغل پیش‌بینی می‌شود.

* برای افزایش قیمت سوخت با مجلس هماهنگ خواهیم بود

نوبخت در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی براینکه گفته بودید دولت مجوز افزایش حامل‌های انرژی را طبق تبصره قانون بودجه ۹۶ در سال جاری دارد و با توجه به اینکه هم‌اکنون موضوع افزایش این حامل‌ها در لایحه سال ۹۷ منتفی شده آیا برنامه‌ای برای گران کردن سوخت در سال جاری دارید، گفت: نه امسال بلکه سال‌های پیش نیز این امکان را داشتیم و وجود یک رقم در ردیف‌ها تنها ملاک نیست هر کاری بخواهیم بکنیم با مجلس هماهنگ بوده و به آن عمل می‌کنیم.

*حقوق مدیران در سال آینده اضافه نخواهد شد

وی در مورد افزایش حقوق‌های مدیران گفت: حقوق مقامات برای سال آینده اضافه نخواهد شد چون سقف گذاشته شده و امکان افزایش آن وجود ندارد. دولت اگر بتواند یک ریال از محل هزینه‌های جاری صرفه‌جویی کند این کار را انجام خواهد داد.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار