نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. دى 1396 - 14:57   |   کد مطلب: 25085
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان ملایر گفت: بیش از بر 20 میلیارد تومان اعتبار برای آبیاری نوین در شهرستان ملایر در نظر گرفته‌شده است که باید دستگاهی متولی از طریق استان پیگیر این اعتبار باشند.

به گزارش ملایری‌ها؛ محمد حامدی نژاد پیش از ظهر  امروز  در کارگروه کشاورزی و بهینه‌سازی مصرف آب شهرستان ملایر اظهار داشت: با توجه به حجم کم بارشها، باید مدیریت درستی در مصرف آب به‌ویژه آب کشاورزی داشته باشیم.

وی با اشاره به بحران آب در کشور بیان داشت: در برخی شهرهای کشور به دلیل برداشت بیش‌ازحد از منابع آب‌های زیرزمینی و کاهش نزولات جوی با بحران کمبود آب مواجه هستند.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان ملایر بیان کرد: بیش از بر 20 میلیارد تومان اعتبار برای آبیاری نوین در شهرستان ملایر در نظر گرفته‌شده است که باید دستگاهی متولی از طریق استان پیگیر این اعتبار باشند.

وی بابیان اینکه اجاره زمین‌های کشاورزی برای کشت‌های پر آب ممنوع است، تأکید کرد: ادارات متولی امر اطلاع‌رسانی‌های لازم را به مردم در سطح روستاهای شهرستان در این زمینه داشته باشند.

حامدی نژاد گفت: میزان بارش‌ها در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر بوده است و باید بتوانیم به‌درستی از آب‌های زیرزمینی موجود استفاده نماییم.

وی افزود: مدیریت درستی برای استفاده از آب کشاورزی نداریم و این امر باعث ایجاد خسارات در آینده به بخش کشاورزی خواهد شد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما