نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. دى 1396 - 8:35   |   کد مطلب: 25105
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ملایر:
ملایر نيازمند ايجاد 6 مجتمع آبرسانی روستايي است
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ملایر گفت: در شرايط فعلي شهرستان ملایر حداقل به 6 مجتمع آبرسانی نياز دارد كه در صورت ایجاد آن نیمی از جمعیت روستایی از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ملایری‌ها؛ ‍ محمدرضا ترکاشوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به اینکه بحران آب یکی از مشکلات سال‌های اخیر بوده است اظهار کرد: در حال حاضر از 208 روستای شهرستان ملایر 134 روستا زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارند.

وی با اشاره به ایجاد مجتمع‌های آبرسانی روستایی افزود: ایجاد این  مجتمع‌ها با توجه به مشکلات و بحران آب در کمیت و کیفیت آبرسانی به روستاها نقش مهمی دارند و باعث کاهش هزینه‌ها در بخش آب و انرژی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان ملایر با بیان اینکه در راستای رفع مشکلات آب شرب روستاها ایجاد مجتمع‌های آبرسانی یک ضرورت است، اضافه کرد: در حال حاضر شهرستان ملایر دارای تنها یک مجتمع آبرسانی در روستای دهلق است که 17 روستا را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد مجتمع‌های جدید آبرسانی یکی از مهمترین برنامه‌های مسئولان استانی و شهرستان طی سال‌های اخیر بوده است، گفت: در شرایط فعلی شهرستان ملایر حداقل به 6 مجتمع آبرسانی نیاز دارد که در صورت ایجاد آن نیمی از جمعیت روستایی از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

ترکاشوند از ایجاد سه مجتمع آبرسانی جدید در ملایر خبر داد و گفت: طرح مطالعاتی این مجتمع‌ها انجام شده که با ایجاد آن 49 روستای شهرستان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند خواهند شد.

وی یادآور شد: این مجتمع‌ها قرار است در روستاهای حاشیه سد کلان، ینگی‌کند و کریم‌آباد ایجاد شود که در صورت تامین اعتبار عملیات اجرایی آنها به زودی  انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ملایر با اشاره به اینکه مطالعات اولیه ایجاد دو مجتمع دیگر نیز در روستاهای حسین‌آباد شاملو و علی‌آباد دمق با پوشش 6 روستا و مجتمع روستای حسین آباد ناظم نیز با پوشش 11 روستا به زودی آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم هرچه سریعتر شاهد عملیاتی شدن ایجاد این مجتمع‌های آبرسانی باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما