نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. دى 1396 - 14:22   |   کد مطلب: 25143
کارشناس مسئول معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر از ثبت ۱۸ وقف جدید در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ ابراهیم حسین‌خانی، کارشناس مسئول معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر گفت: ۶ دانگ منزل مسکونی به مساحت ۵۰۰ متر مربع با تمام امکانات در روستان جوزان ملایر وقف شده است.

وی افزود: این واقف به منظور توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی (تربیت حافظان و مفسران قرآن کریم)،کمک به افراد فقیر بی‌بضاعت و مخارج غسالخانه و قبرستان روستای جوزان وقف کرده است.

کارشناس مسئول فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر با بیان اینکه یک قطعه زمین به مساحت ۲ هزار متر مربع برای ساخت حسینیه روستای میانزلان وقف شده است افزود: این زمین برای حسینیه زهرا (س) وقف شده است.

وی با اشاره به وقف منزل مسکونی به مساحت ۱۲۷ متر مربع با تمام امکانات در شهرستان ملایر بیان کرد: این ملک به منظور خیرات و مبرات و صرف در امور خیر وقف شده است.

ابراهیم حسین‌خانی افزود:یک باب منزل مسکونی به مساحت ۱۲۷ متر مربع با تمام امکانات برای خیرات و مبرات و صرف در امور خیر وقف شده است.

کارشناس مسئول معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر با اشاره به اینکه ۶ دانگ اعیانی یک واحد آپارتمان به مساحت ۱۱۱.۶۵ متر مربع را وقف شده است، افزود: تشکیل جلسات قرآنی، کمک به دارالایتام احمدیه ملایر و خیرات و مبرات و صرف در امور خیر هدف این وقف است.

وی با بیان اینکه واقف ۶ دانگ یک باب منزل مسکونی را به مساحت ۷۶۳.۸۲ متر مربع را به منظور خیرات و مبرات در روستای کسب وقف کرد، گفت:‌ ۶ دانگ یک قطعه زمین به مساحت یک‌هزار متر مربع در روستای قوزان توسط حیدر پیریاییبرای الحاق به حیاط امامزاده جعفر(ع) قوزان وقف شد.

حسین‌خانی با اشاره به وقف ۶ دانگ یک قطعه زمین به مساحت ۵۰۰ متر مربع واقع در روستای قوزان، تصریح کرد: وارث شهید به منظور الحاق به حیاط امامزاده جعفر(ع) روستای قوزان این ملک را وقف کرده است.

وی اظهار داشت: ۶ دانگ عرصه و اعیان یک باب منزل مسکونی در روستای علی‌آباد دمق به منظور احداث مکتب‌القرآن شامل امور فرهنگی و آموزش قرآن کریم ، ۶ دانگ یک قطعه زمین دیم‌زار به مساحت ۳ هزار متر مربع واقع در روستای توچغاز ،

۶ دانگ یک قطعه زمین به مساحت ۱۸۵ متر مربع در روستای دهلق را برای ساخت خانه عالم ، ۶ دانگ یک قطعه زمین به مساحت ۲۰۰ متر مربع در روستای حسین‌آباد ناظم روستای ایرانه به منظور ساخت آشپزخانه مسجد جامع، ۶ دانگ عرصه یک قطعه زمین به مساحت ۴ هزار متر مربع واقع در روستای حسین‌آباد ناظم برای احداث مسجد امام سجاد(ع)، احداث زائر سرای امام سجاد (ع) و مازاد عواید صرف کمک هزینه ایتام، خیران و مبرات ،۶ دانگ دو قطعه زمین به مساحت‌های ۱۲۰ متر و ۴۵ متر واقع در روستای ایرانه ،۶ دانگ یک قطعه زمین به مساحت تقریبی ۸۰۰ متر مربع در روستای قلعه علیمردان خان برای احداث حسینیه پنج تن آل عبا ،۶ دانگ یک قطعه زمین به مساحت ۴ هزار متر برای ساخت حسینیه فاطمه‌زهرا (س) حوزه علمیه از دیگر وقف های جدید در ملایر است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار