نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. دى 1396 - 8:44   |   کد مطلب: 25150
دبیر ستاد مديريت بحران شهرستان ملایر خبر داد
تشکیل 14 کارگروه مقابله با بحران در ملایر
دبیر ستاد مديريت بحران شهرستان ملایر از تشکیل 14 کارگروه برای مقابله با بحران‌های احتمالی در ملایر خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ محمد فارسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به بحران برف سال گذشته در ملایر و خسارات به وجود آمده برای شهرستان اظهار کرد: بعد از آن این اتفاق حساسیت‌ها نسبت به این بحران بیشتر شد و مسوولان برنامه‌ریزی‌ها و جلسات متعددی را در مقابله با بحران‌های احتمالی  آینده برگزار کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در راستای جلوگیری از بحران‌های احتمالی و ارائه راهکارهای مقابله با آن 14 کارگروه شکل گرفت که تعدادی از آنها فعال شده‌اند، گفت: در این راستا هر اداره مسئولیت یک کارگروه را بر عهده درد  که در جلسات ستاد بحران وضعیت‌ها بررسی و راهکارهای لازم برای مقابله ‌با بحران ارائه می‌شود.

دبیر ستاد بحران شهرستان ملایر طرح اسکان اضطراری در مواقع بحرانی را بسیار مهم دانست و افزود: در این زمینه مناطق اسکان اضطراری در شهر ملایر شناسایی و اولویت‌بندی شده و شهرداری‌ها و بخشداری‌ها مناطق را اولویت‌بندی کرده‌اند.

وی با اشاره به جلسه کارگاه آموزشی برای مدیران  ستاد بحران در استان افزود:  این جلسات به صورت فشرده اما مفید برگزار شد، مدیران راهکاراهای لازم را آموزش دیده و استقبال خوبی از برنامه‌های مقابله با بحران داشتند.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان ملایر در ادامه با اشاره به اینکه یکی از عوامل مهم مقابله با بحران ورود جدی و همکاری مردم با مسئولان است گفت: مقاوم‌سازی منازل و واحدهای مسکونی و تجاری به ویژه در مناطق روستایی می‌تواند جلوی بسیاری از خسارت‌های احتمالی را در زمان وقوع بحران‌ها و حوادث بگیرد.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از واحدهای روستایی شهرستان در روستاهای ملایر مقاوم‌سازی و نوسازی شده‌اند تصریح کرد:  مردم باید خود این مهم را بخواهند و ادارات نیز همکاری لازم را در ارائه خدمات و تسهیلات داشته باشند.

فارسی با اشاره به شناسایی مناطق آسیب‌پذیر شهرستان اضافه کرد: طرح اسکان اضطراری نیز در این امر بسیار مهم است؛ ضمن اینکه خدمات‌دهی به مراکز اضطراری در زمان بحران نیز امری ضروری است.

وی گفت: با برگزاری جلسات مستمر و منسجم ستاد مدیریت بحران در شهرستان مراکز اضطراری شامل اورژانس، بیمارستان‌ها،  ایستگاه راه آهن، خوابگاه‌های دانشجویی، دانشگاه‌ها، مساکن مهر و... شناسایی و در اولویت قرار گرفته است.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان ملایر با اشاره به اینکه بحران‌ها و حوادث بی‌خبر می‌آیند تصریح کرد: توصیه می‌شود کشاورزان نسبت به بیمه محصولات خود و دامداران نسبت به تأمین دستگاه‌های نیازمند برق و خرید ژنراتور اقدامات لازم را داشته باشند تا در صورت بروز بحران و حادثه دچار آسیب نشوند.

وی برگزاری مانور اطفاء حریق با همکاری آتش‌نشانی در پمپ بنزین‌ها و مخازن نفت، انجام شاخه‌زنی‌ توسط اداره برق، ارائه راهکارها و انتقال تجارب با مدیران کارگروه های مدیریت بحران و... را از دیگر اقدامات ستاد مدیریت بحران برای مقابله با بحران‌های احتمالی برشمرد.

  انتهای پیام/8

دیدگاه شما

آخرین اخبار