نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

2. بهمن 1396 - 8:02   |   کد مطلب: 25261
رئیس نظام پرستاری ملایر:
ملایر با کمبود پرستار مواجه است
رئیس نظام پرستاری ملایر از کمبود نیروی پرستاری در مراکز درمانی و بیمارستانی شهرستان ملایر خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ علیرضا مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود یک‌هزار پرستار در بخش‌های مختلف مراکز درمانی و بهداشتی شهرستان ملایر مشغول به کار هستند اظهار کرد: از این تعداد 625 نفر عضو سازمان نظام پرستاری بوده و 450 نفر عضویت خود را تمدید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شهرستان ملایر با کمبود پرستار مواجه است گفت: این کمبود سراسری است و بیشتر مراکز درمانی کشور با این کمبود مواجه هستند که بیشترین نیاز ما در حال حاضر کمبود پرستاران مرد است.

رئیس نظام پرستاری شهرستان ملایر افزود: به ازای هر تخت بستری دو پرستار نیاز است که البته از نظر چارت پرستاری در حال حاضر بهیاران،کمک پرستار و پرستاران به منزله پرستاران محسوب می‌شوند.

وی به فعالیت دانشکده پرستاری ملایر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود 80 نفر در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند که  این دانشجویان از سراسر کشور بوده و بومی ملایر نیستند.

مرادی با  بیان اینکه یکی از مشکلات موجود در جذب نیرو برای مراکز درمانی و بیمارستانی این است که هنوز چارت بیمارستان‌ها اصلاح نشده است، تصریح کرد: باید این چارت اصلاح شود تا بتوان نیروی لازم پرستاری را جذب کرد.

وی به مشکلات موجود پرستاران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود 11 ماه است که پرستاران ملایر کارانه خود را دریافت نکرده‌اند که البته این بحث نیز سراسری است که در نقاط مختلف  معوقات معمولا بین چند ماه تا یک سال است.

رئیس نظام پرستاری شهرستان ملایر یادآور شد: مسئولان کمبود بودجه‌ها و عمل نکردن بیمه‌ها به تعهداتشان را علت عدم پرداخت معوقات و اضافه کارهای می‌دانند.

وی با بیان اینکه اضافه کاری اجباری به ویژه پرستاران زن زیاد است، اظهار کرد: با توجه به اینکه شغل پرستاری جزو مشاغل سخت است اما هنوز اجرایی نشده است.

مرادی با اشاره به اینکه تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری با وجودی که مدت‌هاست تصویب شده؛ هنوز اجرایی نشده است، گفت: ما به دنبال این هستیم که مشکلات پرستاران را به گوش مسئولان بالاتر برسانیم.

وی با بیان اینکه در زمینه تعرفه‌گذاری‌ها با نمایندگان مردم ملایر در مجلس نیز صحبت کرده‌ایم که به دنبال پیگیری آن باشند، اظهار کرد: توجه به پرستاران باعث ایجاد انگیزه و خدمات بهتر و کیفی‌تر به بیماران می‌شود.

رئیس نظام پرستاری شهرستان ملایر گفت: با رفع مشکلات پرستاران مسلم است خدمت‌دهی به بخش سلامت و مردم نیز بهتر می‌شود و این به نفع بیماران و مردم است.

وی در ادامه با اشاره به سالروز ولادت باسعادت حضرت زینب کبری(س) و نامگذاری این روز به نام روز پرستار گفت: پرستاران به حق نمادی از ایثار و گذشت بوده و به دور از  مادیات  ایثار و فداکاری خود را در حق بیماران دارند.

مرادی از برگزاری جشن ویژه روز پرستار در ملایر خبر داد و تصریح کرد: این جشن با حضور پرستاران و خانواده‌هایشان در روز چهارشنبه 4 بهمن ماه ساعت 15 تا 18 در سینمافرهنگیان ملایر برگزار می‌شود.

وی سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه توسط رئیس نظام پرستاری ملایر، مراسم کوهپیمایی برای پرستاران، دیدار با امام جمعه، غبارروبی گلزار مطهر شهدا و تجلیل از پرستاران نمونه استانی از شهرستان ملایر به صورت متمرکز در مرکز استان را از برنامه‌های هفته پرستار در ملایر برشمرد.

انتهای پیام

دیدگاه شما