نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

2. بهمن 1396 - 8:05   |   کد مطلب: 25262
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر:
فعالان صنایع دستی در ملاير تسهيلات دريافت مي‌كنند
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر از پرداخت تسهیلات ویژه با کارمزد پايين به فعالان رشته‌های مختلف صنایع دستی در ملایر خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ ابراهیم جلیلی  اظهار کرد: در راستای حمایت از هنرمندان و فعالان  رشته‌های مختلف صنایع دستی و با هدف ایجاد اشتغال پایدار برای هنرمندان در حال حاضر تسهیلات ویژه‌ای به هنرمندان پرداخت می‌شود.

وی گفت: در این زمینه با حمایت‌های دولت این تسهیلات در قالب  رونق تولید، مشاغل خانگی، توسعه روستایی و عشایری و... با سود بسیار پایین از چهار درصد تا 9 درصد به ویژه برای اشتغال در روستاها پرداخت می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر افزود: در حوزه کاری این اداره متقاضیان تاسیسات گردشگری، تاسیسات موجود همه هنرمندان رشته‌های صنایع دستی و علاقمندان برای دریافت این تسهیلات می‌توانند به این اداره مراجعه کنند.

 وی تصریح کرد: در حوزه‌های کاری این اداره بیش از 18 میلیارد تومان پرونده تشکیل شده و در حال انجام مراحل قانونی است.

جلیلی از همه هنرمندان و صنعتگران رشته‌های صنایع دستی و هنرهای سنتی در رشته‌های صنایع دستی مانند منبت، مرواربافی  قلم‌زنی٬ تراش سنگ‌های قیمتی٬ گلیم‌بافی٬ گیوه‌دوزی، معرق‌کاری، ساخت و سازهای سنتی٬ چرم و... و افراد دارای مهارت به ویژه در روستاها درخواست کرد برای بهره‌مندی از این تسهیلات اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: هنرمندان و فعالان رشته‌های مختلف صنایع دستی برای کسب اطلاعات بیشتر و شرایط دریافت می‌تواند به اداره میراث فرهنگی ملایر مراجعه کنند.

 انتهای پیام

دیدگاه شما