نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. بهمن 1396 - 12:44   |   کد مطلب: 25288
مدیر پرستاری بیمارستان امام‌حسین(ع) شهرستان ملایر گفت: با گذشت ۱۱ ماه از سال ۹۶ هنوز کارانه‌ و ‌اضافه‌کار پرستاران بیمارستان امام‌حسین(ع) پرداخت نشده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ غلام‌رضا مباشری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه هم‌اکنون تعداد 650 نفر نیروی پرستار در بیمارستان‌های مهر و امام حسین(ع) ملایر فعالیت دارند اظهار داشت: 20 تا 25 درصد این تعداد پرستار مرد و مابقی پرستار خانم هستند.

وی با بیان اینکه برای تعیین نسبت استاندارد پرستار در دنیا 3 آیتم نسبت پزشک به پرستار، پرستار به‌ جمعیت و‌ پرستار به تخت در نظر گرفته شده است تصریح کرد: با توجه به این 4 آیتم 1000 نفر کمبود نیروی پرستار در 3 بیمارستان‌ ملایر وجود دارد.

مباشری بیان‌کرد: اگر به دنبال ایجاد رضایتمندی در مردم هستیم باید ظرفیت نیروی پرستار در بیمارستان‌ها را به دو برابر ظرفیت فعلی افزایش دهیم.

مدیر پرستاری بیمارستان امام‌حسین(ع) و عضو هیئت مدیره نظام پرستاری با تاکید بر اینکه هم‌اکنون در بخش‌های اتاق عمل، بیهوشی، بخش‌های ویژه، آی‌سی‌یو، سی‌سی‌یو و اورژانس و غیره کمبود نیرو داریم گفت: به‌ازای هر پرستار نیازمند 4 کمک پرستار هستیم و در صورتی که توجه ویژه‌ای صورت گیرد و نیروهای کمک‌ پرستار که آموزش‌های یک‌ساله دیده‌اند جذب شوند برخی از کمبود‌های پرستار در بخش‌های بیمارستانی برطرف می‌شود.

مباشری با اشاره به اینکه شغل پرستاری به علت حجم سنگین و سختی کار جزو مشاغل سخت شناخته شده و باید بعد از 25 سال خدمت بازنشست شوند گفت: هم‌اکنون پرستارانی داریم ‌که قادر به ادامه خدمت نیستند و می‌خواهند بیست سال بعد از خدمت بازنشست شوند اما به علت کمبود نیرو امکان آن ‌وجود ندارد و لازم است مسئولان اقداماتی در این زمینه انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه امسال پرستار نمونه‌ کشوری از دو بیمارستان امام‌حسین(ع) و ‌مهر ملایر نداشتیم‌ گفت: امسال تعداد 12 پرستار و از بیمارستان امام‌حسین(ع) و تعداد از بیمارستان مهر پرستار نمونه شهرستانی داشتیم.

مباشری افزود: امسال مسعود قاسمی پرستار مراقبت از زخم به عنوان نمونه استانی و زهرا علی‌یاری به عنوان پرستار جهاد نمونه از بیمارستان امام‌حسین(ع) معرفی شدند.

مدیر پرستاری بیمارستان امام‌حسین(ع) ملایر با اشاره به اینکه نقش پرستار مانند نقش قوه مجریه است که ضروری‌ است بداند چطور باید اجرا کند که نتیجه عملکردش به بهبود بیمار ختم شود تصریح کرد: علی‌رغم اهتمام و‌جدیت پرستاران جایگاه و شان واقعی پرستار در جامعه به خوبی شناخته نشده و برخی نارضایتی‌هایی نیز وجود دارد که علت اصلی آن کمبود نیروی پرستار در بیمارستان‌ها است و لازم است مسئولان وزارت بهداشت در این زمینه اقدامات اساسی انجام دهند .

مباشری با بیان اینکه هیچ گونه خدمات رفاهی، تفریحی برای پرستاران وجود ندارد خواستار توجه ویژه مسئولان به این قشر زحمت‌کش شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما