نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

5. بهمن 1396 - 12:55   |   کد مطلب: 25321
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تأمین مسکن را یکی از مأموریت‌های اصلی کمیته امداد دانست و از استاندار آذربایجان شرقی خواست تا مسکن مهرهای فاقد متقاضی و زمین‌های قابل استفاده برای ساخت مسکن مددجویان را به کمیته امداد واگذار کند.

به گزارش ملایری ها به نقل از تسنیم؛سید پرویز فتاح صبح امروز در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به روحیه کمک و امدادی دولت اظهار کرد: دولت خوشبختانه به موضوع رفع فقر مطلق توجه ویژه دارد و این مسئله جان مأموریت کمیته امداد است.

وی با بیان اینکه خیلی خوب است که در این مسیر، دولت و مجلس با کمیته امداد هماهنگی و شناخت خوبی دارد افزود: باید از نمایندگان استان آذربایجان شرقی تشکر کنم که در مجلس از مسائل حوزه کمیته امداد حمایت کردند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه این همدلی ملی در آرامش جامعه تحت پوشش کمیته امداد مؤثر است گفت: آرامشی در جامعه هدف ما ایجاد شده که ناشی از این رفتارها بوده، مددجویان مشکلاتی دارند ولی متوجهند که دولت اقداماتی برای بهبود وضعیت آنها انجام می‌دهد که هرچه این خدمت را با هم افزایی عمق دهیم، بیشتر به سمت رفع فقر حرکت می‌کنیم.

وی اختصاص 2100 میلیارد برای وام اشتغال مددجویان کمیته امداد را یادآور شد و خاطر نشان کرد: وام‌های بانکی اشتغال در ماه دهم امسال، حدود 55 درصد پرداخت شده که عقب افتادن از برنامه، به دلیل مشکل مدارک و تأمین ضامن و سایر موارد است.

فتاح با تقدیر از خدمات و حمایت‌های استاندار برای کمک به مددجویان کمیته امداد استان گفت: 111 میلیارد تومان سهم آذربایجان شرقی از این وام اشتغال است که امسال توسط دولت 2 برابر سال گذشته شده است که از استاندار محترم می‌خواهیم که از سیستم ما در این زمینه پاسخگویی بخواهد و مطالبه کند تا این وام برنگردد و تبدیل به اشتغال استان شود.

وی تأمین مسکن را یکی از مأموریت‌های اصلی کمیته امداد دانست و از استاندار آذربایجان شرقی خواست تا مسکن مهرهای فاقد متقاضی و زمین‌های قابل استفاده برای ساخت مسکن مددجویان را به هر طریقی به کمیته امداد واگذار کند تصریح کرد: در قبال این اقدامات متعهد می‌شویم مسکن حداقلی اقشار نیازمند این استان را تأمین کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه دولت دارد به تعهد مالی خود در قبال کمیته امداد عمل می‌کند که سال قبل 97 درصد بودجه این نهاد تخصیص یافت ابراز داشت: امسال هم رقم خوبی داز بودجه محقق شده و ادامه دارد که تلاش می‌کنیم با مذاکره با دولت، کامل تخصیص یابد.

وی با قدردانی از کمک‌های مردمی آذربایجان شرقی و تبریز تاکید کرد: در 10 ماهه نخست امسال، صددرصد برنامه ریزی و پیشبینی کمک‌های مردمی در قالب صدقات، اکرام و زکات محقق شده است، ضمن اینکه کمک‌های بزرگی هم برای زلزله زدگان کرمانشاه ارسال کردند.

فتاح افزود: آذربایجان شرقی با پشتوانه کمک‌های مردمی، تعهد داده که 100 خانه را در مناطق زلزله زده کرمانشاه بسازد که این افتخار نصیب مردم آذربایجان خواهد شد و این کمک‌ها نیز از مردم این خطه دور از انتظار نبود.

وی با تاکید بر اینکه میزان آسیب مددجویی و پوشش در این منطقه کمتر از سایر مناطق کشور است ادامه داد: اکنون آذربایجان شرقی الگو می‌سازد و در کل کشور پیاده می‌کنیم و در کل کشور از اقدامات نرم افزاری و ایده خیریه‌های تبریز استفاده می‌کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه خیرین این استان نمونه و الگو هستند خاطر نشان کرد: اگر اقدامات کمیته را واگذار کنیم، خیرین بهتر و کم هزینه‌تر از ما انجام می‌دهند.

وی در پایان ضمن قدردانی مجدد از حمایت‌های استاندار آذربایجان شرقی افزود: شما در همین مدت کوتاه نشان دادید که حامی قشر مستضعف هستید که رضایت از رفتار و منش شما برای این خطه خیر و برکت دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار