نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

8. فروردين 1397 - 9:01   |   کد مطلب: 25692
مدير ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري ملاير خبر داد
برگزاري نخستين جشنواره نوروزي روستاي پري در ملایر
مدير ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري ملاير از برگزاري نخستين جشنواره نوروزي روستاي پري (پيروز) در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ ابراهیم جلیلی امروز ذر گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: در ایام نوروز برنامه‌ها در دو بخش معمولی و نوروزگاه برگزار می‌شود که هر دو در راستای ایجاد بستری مناسب برای بهره‌مندی مسافران از فضای بانشاط و نوروزی است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه نوروز به عنوان یک جشن باستانی در یونسکو نیز به ثبت رسیده، در ملایر نیز بنا بر این شد که در سه تا چهار روستا برنامه داشته باشیم که روستاهای جوراب، حسین‌آباد ناظم و پیرنشان و پری از جمله این روستاها هستند که برنامه فرهنگی خواهند داشت.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ملایر از برگزاری نخستین جشنواره نوروزی روستای پری (پیروز) خبر داد و گفت: این جشنواره به صورت مشارکت مردمی و احیای بازی‌های بومی و محلی است به طوری که بتوان بازی‌هایی همچون هفت‌سنگ، سالار سوار، کمربندبازی و... را احیا کرد.

وی با بیان اینکه این جشنواره 10 فروردین ساعت 10 صبح برگزار خواهد شد، گفت: استفاده از ساز و دهل سنتی و برنامه‌های فرهنگی شاد فضایی را فراهم خواهد که برای ساعتی هم شده از فضای مجازی و برخی تفریحات ناسالم دور بود.

جلیلی از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در عمارت مصدقی ملایر در ایام نوروز خبر داد و افزود: فردا هم پنجمین دوره سبزه‌آرایی و پخت شیرینی و کلوچه محلی در عمارت مصدقی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار