نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

13. ارديبهشت 1397 - 3:16   |   کد مطلب: 25702
نماینده مردم ملایر در مجلس از پرداخت کامل یارانه کشمش در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: پس از رایزنی‌ها و جلسات سال گذشته و پیگیری‌های صورت گرفته با ورود وزیر جهادکشاورزی و طرح مسأله در هیئت دولت و انعکاس موضوع در نشست مجلس با معاون اول رئیس جمهور، اعتبار لازم برای پرداخت یارانه کشمش به باغداران اختصاص یافت و این بسته حمایتی در چند مرحله به حساب باغداران واریز شد.

محمد کاظمی افزود: طی تماس تلفنی با هاشمی، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، مقرر شد الباقی این یارانه تا پایان اردیبهشت ۹۷ به حساب باغداران واریز شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که ارتقاء سطح کیفی فعالیت‌های علمی و توسعه امکانات مراکز آموزش عالی از مهم‌ترین برنامه‌ها در سال‌جاری است، اظهار کرد: در بازدیدی که از دانشگاه ملایر داشتیم، برای حمایت از اقدامات و طرح‌هایی که بستر رشد و توسعه علمی شهرستان را فراهم آورد، اعلام آمادگی کردیم.

کاظمی ارتقاء سطح و رتبه علمی دانشگاه ملایر در کنار افزایش امکانات و توسعه فیزیکی این مرکز آموزشی را از جمله مهم‌ترین اولویت‌هایی عنوان کرد که مورد توجه بوده و در سال‌جاری نیز پیگیری‌های لازم برای استمرار این فعالیت‌ها ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به این‌که فضای دانشگاه عرصه گفتمان‌سازی کشور است که باید در ایجاد و گسترش فضای جدی گفت‌وگو در دانشگاه‌ها کوشید، بر لزوم بهره‌گیری از توان و ظرفیت جوانان در عرصه‌های مختلف تأکید و خاطرنشان کرد: باید فرآیند انتقال تجربه و تفویض اختیارات به جوانان سرعت گیرد تا روند پیشرفت کشور دچار کُندی و فرسودگی نشود.

کاظمی در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته معلم، گفت: توجه به مشکلات صنفی و معیشتی فرهنگیان و معلمان مطمئن‌ترین سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است.

وی به تبیین نقش معلمان در آگاهی‌بخشی به جامعه پرداخت و افزود: تأثیرگذاری کم‌نظیر فرهنگیان در دوران انقلاب اسلامی، موجب تضعیف ساختار منحوس پهلوی و به ثمر نشستن نهضت ملت ایران شد.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت با ابراز تأسف از مشکلات معیشتی معلمان و عدم تناسب پرداختی‌های بخش‌های مختلف، بر ضرورت توجه مضاعف دولت به این مقوله تأکید کرد.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس برخوردهای سلیقه‌ای و خارج از حدود قانونی با فعالیت‌های صنفی فرهنگیان را غیرقابل قبول خواند و حفظ حقوق شهروندی آحاد جامعه به ویژه معلمان در همه سطوح را خواستار شد.

منبع/ایسنا

دیدگاه شما

آخرین اخبار