نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. خرداد 1397 - 14:01   |   کد مطلب: 25712
10 سال پیش بود که کلنگ احداث مجموعه مینی ورود(جهان کوچک )در نزدیکی جاده سلامت و بام ملایر در زمینی به مساحت 48 هکتار به زمین زده شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ملایری ها به نقل از، نافع، این مجموعه در واقع قرار بود که  یک فرصت ارزشمند در حوزه گردشگری شهرستان را رقم بزند و به عنوان یک اثر دیدنی و جذاب برای مردم شهرستان ملایر و مسافران و گردشگران به این شهرستان باشد.

 

طبق وعده مسئولان شهرداری در آن زمان قرار شد 138 اثر تاریخی از آثار جهان و کشورمان در این مجموعه ساخته و در معرض دید مردم و گردشگران قرار گیرد.

 

 این مجموعه که در واقع یک مجموعه بی نظیر و یک اثر ارزشمند گردشگری  در شهرستان ملایر محسوب می‌شود آثاری شامل؛ تخت جمشید، آرامگاه حافظ، سعدی،  آبشار مصنوعی،  برج ایفل، برج پیزا، طاق بستان سیو سه پل و... و .. را در خود جای دهد.

 

 امروزاگر به مینی ورود ملایری سری بزنیم می بینیم تعدادی از آثاری که در این مجموعه ساخته شده مورد بی مهری قرار گرفته و بسیاری از آثاری هم که قرار بود ساخته شود در حد وعده و وعید باقی مانده است.

 

امروز  تقریبا بیش از 10 اثر از آثار تاریخی جهان و ایران که در این مجموعه ساخته شده و متاسفانه این تعداد اثر نیز طی سالهای اخیر در اثر بی توجهی، گرما و سرما وبی احتیاطی و مراقبت نکردن از آثار ساخته تخریب و با مشکل مواجه شده است

 

پیمانکاران حاضر به ادامه کار نیستند

در همین رابطه،شهردار ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار نافع  با اشاره به اینکه ترمیم و ساخت آثار تخریب شده و ادامه کار برای نصب آثار جدید در این مجموعه بار مالی زیادی را روی دوش شهرداری خواهد گداشت افزود:  با توجه به اینکه شهرداری پروژه های نیمه تمام را یکی از مهمترین اولویتهای کاری خود قرار داده است  ما تصمیم داریم ابتدا پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کنیم.

 

 حسین بابایی با بیان اینکه  مجموعه مینی ورد یک مجموعه ارزشمند برای شهرداری است گفت: متاسفانه سالهای گذشته این مجموعه با مشکلات زیادی همراه بوده و تعدادی از آثار موجود در آن تخریب و به فراموشی سپرده شده است.

 

وی با بیان اینکه طی ماههای گذشته با بررسی های صورت گرفته در خصوص رفع مشکلات این مجموعه  به دنبال پیمانکار برای ادامه  کار بودیم گفت:  پیمانکار قبلی حاضر نشد که ادامه کار دهد.

 

 

 وی تامین منابع مالی را یکی از بزرگترین مشکلات برای ادامه این مجموعه دانست و تصریح کرد:  پیمانکاران با توجه به تاخیر در اجرای طرح و تورم مایل به ادامه کار نیستند.


وی با اشاره به  اینکه تکمیل این پروژه از مطالبات مردم ملایر است بیان کرد: ما باید این مجموعه را از حالت بلاتکلیفی خارج کنیم.

 

بابایی با بیان اینکه این مجموعه تنها یکار شبیه سازی شده نیست گفت: مینیورود یک مجموعه چند منظوره فرهنگی، ورزسی، اقتصادی و تفریحی است.

 

شهردار ملایر  گفت:  در حال حاضر یک میزان اعتبار برای رفع مشکلات زیر ساختی و تکمیل تعدادی از پروژه‌های این مجموعه اختصاص داده‌ایم که قرار اسنت محوطه سازی، سنگ فرش اداره تکمیل ابشار، برج ایفل و پایه ستونهای تخت جمشید، و کتیبه‌ها را داشته باشیم و تا حدودی بتوانیم ایمن مجموعه را سر و سامان داده و جشنوارزه تابستانی را اجرا کنیم.

 

برج ایفل در حال تکمیل است

وی با اشاره به اینکه اجرای برج ایفل این مجموعه که چهار سال متوقف شده بود شروع شده گفت: برای محوطه سازی نیز به دنبال پیمانکار هستیم  و قصد داریم سنگ فرش مجموعه را احیا  کنیم.

 

شهردار ملایر با اشاره به اینکه تا تکمیل این پروژه و طبق وعده مسئولان وقت، برای نصب 138 اثر بیش از 40 میلیارد تومان نیاز است گفت: تا کنون نیز حدود 6 میلیارد تومان برای این مجموعه هزینه شده است.

 

وی اضافه کرد: در واقع مجموعه مینیورود یک مجموعه برای تعاملات اجتماعی بیشتر و بهانه‌ای برای جذب گردشگران و رونق اقتصادی شهرستان خواهد بود که امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم تا حدودی به آنچه گفته شده عمل کنیم و شاهد احیای مجدد این مجموعه باشیم.

 

گفتنی است در حال حاضر نام این مجموعه به پارک صلح ملل تغیر نام داده است.

 

 انتهای پیام/
 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار