نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. آبان 1397 - 8:59   |   کد مطلب: 25915
رئیس اداره کتابخانه های عمومی ملایر گفت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی پنج اثر شاخص و فاخر نویسندگان این شهرستان که از پشتوانه های علمی و فرهنگی هستند، در نشست های کتابخوانی مفاخر معرفی می شوند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا؛ سیدمهدی آخشیک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «محمود تقوی ‌راد» نویسنده کتاب ماندگار «کارنامه ملایر»، مجموعه آثار «غلامرضا بکتاش» شاعر برجسته ملایری در عرصه کشور، دیوان مرحوم «قهرمان پاک‌ بین آورزمانی» یک عنوان کتاب از مرحوم «محمد ملایری» و یک عنوان کتاب از «حجت‌الاسلام عبدالکریم ترابی» در مجموعه نشست های مفاخر به علاقه مندان معرفی می‌ شود.
وی افزود: جدیدترین کتاب شعر کودک به قلم «حمید هنرجو» یکی از شعرا و پژوهشگران برجسته ملایری نیز همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در محل کانون بازنشستگان رونمایی می شود.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی ملایر با اشاره به آغاز بیست و ششمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی از 24 آبانماه بیان کرد: همزمان با این هفته بیش از 160 عنوان برنامه متنوع در سطح کتابخانه های عمومی شهر و روستای ملایر با همکاری و همراهی اهالی فرهنگ و هنر، اصحاب رسانه و متولیان فرهنگی برگزار می شود.
آخشیک دیدار با امام جمعه و فرماندار ویژه ملایر، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار و سرکشی از خانوداه برخی شهدای شاخص ملایر، بازدید و سرکشی از کتابداران بازنشسته ملایر، بازدید از کتابخانه های عمومی، برگزار مسابقات بزرگ کتابخوانی و اجرای طرح جدید دعوت از اعضای قدیمی کتابخانه های ملایر را از جمله این برنامه ها عنوان کرد.
وی با بیان اینکه در طول هفته کتاب سه برنامه شاخص در سطح کتابخانه های عمومی ملایر اجرا می شود، افزود: با همکاری انجمن تئاتر و نمایش، شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر تئاتر خیابانی با موضوع «کتاب و کتابخوانی» در جوار کتابخانه ولایت واقع در 16 متری شمس آباد اجرا می شود.
آخشیک همچنین به برگزاری 2 عصر شعر در ملایر و سامن و اجرای طرح اهدای کتاب در طول هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و ادامه داد: به منظور آشنایی مردم با کتاب فاخر شاهنامه فردوسی، آئین شاهنامه خوانی با لباس محلی در کتابخانه شهید بهشتی ملایر و کتابخانه روستای انوج برگزار می شود.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی ملایر همچنین توسعه کتابخانه ها را از اولویت های مهم برشمرد و گفت: در حال حاضر 10 طرح احداث کتابخانه در مناطق روستایی و حاشیه شهر ملایر در دست پیگیری و اجرا داریم.
آخشیک با بیان اینکه زنگنه تنها شهر بدون کتابخانه استان همدان است تاکید کرد: در تلاش هستیم کتابخانه شهر زنگنه را در دهه فجر به بهره برداری برسانیم.
وی به فعالیت رسمی انجمن خیران کتابخانه ساز ملایر اشاره و آن را ظرفیتی ویژه برای توسعه، احداث و تجهیز کتابخانه های این شهرستان دانست و بیان کرد: این انجمن از سه سال پیش با هفت عضو اصلی و 2 عضو علی البدل به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.
وی ادامه داد: به همت این انجمن امسال 2 نمایشگاه و فروشگاه بزرگ کتاب برپا و عواید آن صرف ترویج فرهنگی کتاب و کتابخوانی شد.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی ملایر گفت: همچنین یک قطعه زمین به مساحت 400 مترمربع روبروی یخدان تاریخی میرفتاح توسط یکی از خیران ملایری برای احداث کتابخانه اهدا شد.
آخشیک مهمترین هدف انجمن خیران کتابخانه ساز ملایر را ترویج فرهنگ کتابخانه سازی عنوان کرد و افزود: فعالیت های این انجمن در این میسر مهجور و ناشناخته مانده است، در حالیکه هر فردی در حد توان خود می تواند به انجمن خیران کتابخانه ساز ملایر کمک کند.
وی با اشاره به تجهیز کتابخانه زندان جدید ملایر به همت این انجمن اظهار داشت: در حال حاضر هفت ایستگاه مطالعه در دستگاه های اجرایی، بیمارستان ها و پایانه های برون شهری ملایر برپا کرده ایم و در تلاش برای توسعه این ایستگاه ها هستیم.
آخشیک با بیان اینکه در صدد افزایش سرانه کتابخوانی در این شهرستان هستیم، افزود: در این راستا مقرر شده تا پایان برنامه ششم توسعه 6 هزار و 500 مترمربع به فضاهای کتابخانه ای و زیربنایی ملایر اضافه شود.
وی با بیان اینکه تمامی کتابخانه های این شهرستان مجهز به بخش کودک و برگزاری کارگاه ها و مباحث قصه گویی است، گفت: سال گذشته کتابخانه امام سجاد(ع) اسلامشهر آق گل برترین کتابخانه روستایی کشوری شد.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی ملایر با بیان اینکه کتابخانه شهید بهشتی ملایر از نظر منابع غنی ترین کتابخانه استان همدان است، ادامه داد: در حال حاضر تمامی استاندارهای ملی کتابخانه ها در مراکز کتابخانه های عمومی این شهرستان رعایت شده است و هیچگونه کمبودی نداریم.
آخشیک همچنین ابراز امیدواری کرد: در طول هفته کتاب و کتابخوانی شهرداران ملایر و شهرهای تابعه از محل نیم درصد درآمد خود نگاه ویژه ای به کتابخانه های عموی داشته باشند تا شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر فرهنگ مطالعه مفید باشیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار