نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

5. دى 1397 - 8:25   |   کد مطلب: 26070
در راستای جلوگیری از بروز خطرات احتمالی انجام شد؛
عملیات گسترده شاخه زنی درختان مجاور شبکه های توزیع برق
مدیر شرکت توزیع نیروی برق ملایر گفت: جهت جلوگیری از بروز خطرات احتمالی در زمان شرایط بد جوی علی الخصوص هنگام نزولات آسمانی همچون بارندگی سنگین برف،مدیریت توزیع برق ملایر، اقدام به انجام عملیات گسترده شاخه زنی درختان مجاور ِشبکه های توزیع برق در سطح شهر ملایر کرد.

امیر حسین بادامی در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها عملیات شاخه زنی درختان مجاور شبکه‌های توزیع برق را، دلیل خاموشی‌های مکرر اخیر در سطح شهر ملایر اعلام و اظهار داشت: اعمال این خاموشی‌ها به ‌واسطه خدمت‌رسانی است  و در تلاشیم تا در فصل زمستان نیز آرامش و تداوم برق‌رسانی همچنان ادامه داشته باشد.

وی با تقدیر از صبر و شکیبایی مردم بایت تحمل خاموشی‌های اخیر،بیان کرد: استمرار این خاموشی‌ها به دلیل ادامه عملیات شاخه زنی‌هایی است که در شهر انجام می‌شود و در چند روز آینده نیز ادامه دارد.

مدیر شرکت توزیع نیروی برق ملایر همچنین گفت: فضای سبز و درختان فراوان،یکی از جاذبه‌های اصلی شهر ملایر بوده که این مشخصه باعث زیبایی و چشم‌نواز شدن شهر ملایر شده است اما با عنایت به هم‌جواری شبکه‌های برق با درختان و فضای سبز شهر ملایر، شبکه‌های برق به‌عنوان یک شریان حیاتی نیز باید در بطن شهر جاری باشد و اگر اختلالی در این شریان به وجود آید،آرامش شهر به هم می‌ریزد و از همین رو همواره تمهیداتی برای استمرار فعالیت شبکه‌های انتقال همچون عملیات شاخه زنی،در نظر گرفته می شود.

بادامی به تفاهم با شهرداری برای شاخه زنی درختان اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم، زیر نظر کارشناسان فضای سبز شهرداری و از طریق بخش خصوصی و با قبول هزینه از سوی ‌اداره برق است که  عملیات شاخه زنی درختان انجام می‌شود و انجام این عملیات مستلزم آن است در مکان‌هایی که شاخه زنی درختان صورت می گیرد جهت جلوگیری از خطرات احتمالی و اتفاقات ناگوار جانی،ناگزیر، خاموشی‌هایی اعمال شود.

مدیر شرکت توزیع نیروی برق ملایر به بارش شدید برف در سال های اخیر در شهرستان ملایر و خاموشی‌های زیادی که در شهرستان در آن زمان رخ داد،اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از این‌گونه مشکلات باید برنامه‌ریزی و تمهیداتی همچون عملیات شاخه زنی که در حال اجرا است،اندیشیده و اجرا  شود تا از بروز چنین اتفاقات ناگواری جلوگیری گردد.

 وی در ادامه  گفت: هرجایی که درخت در نزدیکی شبکه است احتمال خاموشی وجود دارد و این خاموشی‌ها مختص به خیابان و یا محله ی خاصی نیست.

 بادامی همچنین تأکید کرد: برای جلوگیری از تبعات امنیتی احتمالی و جلوگیری از تعرض به اموال عمومی و خصوصی در زمان قطعی برق،این امکان مهیا نیست که  زمان و مکان دقیق قطعی برق را اعلام کرد.

وی در این راستا گفت: از همه‌کسانی که متولی برگزاری مراسم‌ها و برنامه‌های مختلف در شهرستان هستند تقاضا می شود که زمان بندی برنامه‌ها را به این اداره اعلام  کنند تا در آن زمان مشخص از خاموشی برق در منطقه برگزاری مراسم جلوگیری شود.

مدیر شرکت توزیع نیروی برق ملایر در پایان تأکید کرد: بنده و همکارانم از تمامی ظرفیت‌ها و توان خود استفاده می‌کنیم تا فرسودگی‌ها و مشکلات احتمالی در شبکه توزیع برق شهرستان ملایر رفع شود چراکه شهروندان ملایری همیشه  لایق بهترین ها هستند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار