نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

19. دى 1397 - 18:10   |   کد مطلب: 26177
مدیرآموزش و پرورش ملایر آمار نوآموزان ثبت شده در سامانه سناد را بیش از 2 هزار نفر دانست و گفت: نیمی از نوآموزان زير پوشش سنجش سلامت قرار گرفته‌اند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس؛ هادی سلگی ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه هدف ما ارائه خدمات مطلوب آموزشی به دانش‌آموزان و انجام فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و ورزشی است، از کیفیت‌بخشی به برنامه‌ها خبر داد.

وی با اشاره به اینکه کودک امروز آینده‌ساز کشور است تصریح کرد: سرمایه‌گذاری بر روی رشد کودک از اولویتی ویژه برخوردار است که در این راستا باید با دانش و آگاهی او را به سوی آینده روشن هدایت کنیم.

مدیر آموزش و پرورش ملایر در ادامه آمار نوآموزان ثبت شده در سامانه سناد را بیش از 2 هزار نفر دانست و افزود: نیمی از نوآموزان مورد سنجش سلامت قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه نقش خانواده در تربیت کودکان پیش‌دبستانی اهمیت بسزایی دارد تصریح کرد: آموزش خانواده منجر به ایجاد ارتباط مطلوب با مراکز پیش‌دبستانی و مربیان و اولیا می‌شود که باید جزء برنامه‌های ماهانه قرار گیرد.

سلگی آموزش و پرورش را مرجع صدور مجوز برای پیش‌دبستانی‌ها و نظارت بر برنامه کاری و مواد آموزشی آنها عنوان کرد و خواستار توجه به این مهم شد.

وی در ادامه انسداد مبادی بی‌سوادی را امری مهم دانست و با بیان اینکه در بعضی مواقع  اطلاعاتی از خانواده‌ها برای پیگیری حل مشکل ترک تحصیل فرزندشان نداریم افزود: باید دستگاه‌های دیگر ما را در این زمینه کمک کنند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری 572 سوادآموز زیر پوشش 40 مربی آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند که تاکنون نیز 70 درصد حجم ابلاغی استان را پوشش داده‌ایم.

وی با اشاره به مشکل استحکام بنا در مدرسه حاج صباغی یادآور شد: جابجایی دانش‌آموزان در اسرع وقت با اطلاع اولیاء آنها انجام خواهد شد.

فرماندار ویژه ملایر نیز با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم گفت: امیدواریم آموزش و پرورش برنامه‌های جامع و مناسبی برای این مهم داشته باشد.

باب‌الله فتحی افزود: باید بحث انسداد بی‌سوادی و آموزش بی‌سوادان را جدی گرفته و از ظرفیت دستگاه‌های مرتبط برای حل این مشکل استفاده شود.

وی خطاب به مدیر آموزش و پرورش ملایر تصریح کرد: مشکل کمبود نیروی انسانی با توجه به مرخصی و بازنشستگی که در طول سال تحصیلی برای آموزگاران ابتدایی ایجاد می‌شود پیگیری و مدیریت شود.

  انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار