نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

27. دى 1397 - 20:20   |   کد مطلب: 26237
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: پلی‌کلینیک تخصصی ملاير در بهترين نقطه احداث می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها، ‌‌حجت‌الاسلام احد آزادیخواه در نشست با مسوولان اوقاف استان همدان و شهرستان ملایر و رئیس بیمارستان غرضی این شهر بیمارستان غرضی ملایر را یکی از مراکز پرمراجعه دانست و اظهار کرد: با توجه به این امر شهرستان نیازمند یک پلی‌کلینیک تخصصی است که مجوز آن قبلا گرفته شده است.

وی احداث این پلی‌کلینیک را کار بسیار بزرگی در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان برشمرد و افزود: در نشستی که با مسوولان اوقاف کشور داشتیم قرار شد با همت اوقاف شهرستان این پلی کلینیک احداث شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موقوفه بودن 63.5 درصد از اراضی شهرستان ملایر گفت: امیدواریم با ایجاد این مرکز انتظار مردم ملایر در حوزه بهداشت و درمان از محل موقوفات محقق شود.

وی با بیان اینکه مقدمات احداث این پلی‌کلینیک بررسی شد تصریح کرد: برای شروع روند اجرایی این پلی‌کلینیک نشست مشترک با دو مدیرکل استان برگزار و مقرر شد مدیران مربوطه با مشاوران حقوقی گفت‌‌وگوهای لازم را انجام و در قالب تفاهمنامه کار انجام شود.

 آزادیخواه بیان کرد: مقرر شد پلی‌کلینیک تخصصی در بهترین نقطه ملایر احداث شود که شامل بهترین امکانات اولیه درمانی شامل سونوگرافی، آزمایشگاه، پزشک متخصص و... است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر نیز با اشاره به جایگاه  ملایر در حوزه وقف اظهار کرد: وجود واقفان بزرگ و موقوفات ارزشمند در ملایر نام و جایگاه شهرستان ملایر را در حوزه وقف پرآوازه کرده است.

پژمان جعفری با بیان اینکه بزرگترین موقوفات شهرستان ملایر مربوط به مرحوم سیف‌الدوله است گفت: موقوفات این واقف بزرگ در حوزه‌های درمانی، فرهنگی، آموزشی و روضه‌خوانی است و بسیاری از مکان‌های درمانی و آموزشی شهرستان از موقوفات ایشان است.

وی با بیان اینکه یکی از نیات مرحوم سیف‌الدوله در حوزه درمانی و کمک به بیماران نیازمند بوده است افزود: در این راستا در حال حاضر بخش 32  تختخوابی بیمارستان امام حسین(ع) از محل موقوفات ایشان در حال انجام است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره به موافقت سازمان اوقاف مبنی بر احداث پلی‌کلینیک تخصصی تامین اجتماعی ملایر از سوی اوقاف و امور خیریه ملایر تصریح کرد: در این زمینه با توجه به نیت واقف از محل درآمد موقوفات سیف‌الدوله اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمادگی خود را برای ساخت این مرکز درمانی اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه ساخت این پلی‌کلینیک و تامین امکانات آن بر عهده اوقاف گذاشته شده گفت: قرار شد نقشه‌ها و کارشناسی لازم از سوی تامین اجتماعی به ما اعلام شود تا بتوانیم هر چه سریعتر این پروژه را در شهرستان ملایر اجرایی کنیم.

جعفری با بیان اینکه چند مکان از سوی اوقاف برای ساخت این پلی کلینیک پیشنهاد شد  خاطرنشان کرد:مکان‌های پیشنهاد شده قرار است مورد بررسی قرار گیرد و با توجه به جمعیت ساکن در سطح شهر و دسترسی آسان مردم بهترین مکان برای احداث انتخاب و اعلام شود.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار