نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. بهمن 1397 - 18:59   |   کد مطلب: 26379
رییس اداره استاندارد ملایر گفت: 28 فقره پروانه و مجوز کاربرد علامت استاندارد طی سال جاری در این شهرستان صادر شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ داریوش خالقی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این مجوز و پروانه ها بیشتر برای صنایع غذایی و شیمیایی صادر شده است.
وی افزود: در 10 ماهه امسال 90 مورد بازدید فنی و نظارتی و 694 مورد نمونه برداری از محصولات این شهرستان توسط مجموعه استاندارد انجام شد.
رییس اداره استاندارد ملایر تعداد صدور گواهی نامه انطباقی کالاهای صادراتی را در این مدت 491 مورد عنوان و بیان کرد: این تعداد گواهی نامه برای 16 هزارو 306 تن محموله کالاهای صادراتی صادر شده است.
خالقی انجام 47 مورد بازرسی باسکول ثابت همکف، صدور 63 مورد تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور، انجام 13 مورد بازرسی از شهربازی ها، 12 مورد نمونه برداری از بازار فلزات گرانبها و 501 مورد بازرسی از بازار عرضه محصول را از دیگر اقدامات استاندارد ملایر در این مدت برشمرد.
وی اقدامات حقوقی انجام شده طی 10 ماهه امسال را 6 مورد، تعداد بررسی صحت عملکرد نازل های سوخت را 500 نازل و بررسی صحت عملکرد لوازم توزین در واحدهای صنفی را 500 دستگاه عنوان کرد.
رییس اداره استاندارد ملایر خاطرنشان کرد: پیشرفت روزافزون فناوری و لزوم کنترل های لازم در تولید فرآورده ها و خدمات قابل ارایه به مصرف کنندگان طی دهه های اخیر و همچنین ضرورت کیفی سازی محصولات داخلی، لزوم اجرای استانداردها را در موارد متعدد بیش از گذشته نمایان می کند.
خالقی گفت: سازمان ملی استاندارد ایران نیز در همین رابطه علاوه بر گسترش و تدوین استانداردهای ملی در موضوع های مختلف در بسیاری از مواردی که ضرورت های جامعه ایجاب می کند، ورود کرده و نظارت های خود را در راستای اجرای استانداردها گسترش داده است.
وی با بیان اینکه اجرای استاندارد در بسیاری از کالاها و خدمات به عنوان یکی از اصول مهم در انتخاب محصول توسط مشتری مد نظر است ادامه داد: اداره استاندارد ملایر نیز در راستای اجرای اهداف سازمانی و با توجه به امکانات و توانمندی های موجود اقدامات لازم در راستای اجرای استانداردها را به عمل آورده است.
رییس اداره استاندارد ملایر بیان کرد: با بهره گیری از توانمندی های تخصصی و کارشناسی بخش دولتی و بخش خصوصی سعی ما در ارتقای کیفی فرآورده ها و خدمات قابل ارایه به شهروندان بوده است.
خالقی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی طی 40 سال گذشته در حوزه های مختلف اظهار داشت: خدمات استاندارد با هدف کیفیت بهتر و ارایه خدمات مناسب به مردم چند برابر شده است.
وی همچنین با اشاره به قدمت بالای اداره استاندارد ملایر و فعالیت این اداره از قبل از پیروزی انقلاب در این شهرستان گفت: امروز ضریب نفوذ استاندارد در تمامی بخش ها بویژه بخش های خدماتی بیشتر شده و در حال حاضر علاوه بر واحدهای تولیدی، واحدهای ارایه کننده خدمات نیز تحت نظارت استاندارد هستند.
رییس اداره استاندارد ملایر واحدهای ارایه کننده خدمات را شامل شهربازی ها، جایگاه های عرضه سوخت، مراکز معاینه فنی گاز سی ان جی، واحدهای صنفی مرتبط با وسایل توزین، مراکز ارایه خدمات باسکول ثابت همکف و واحدهای بازرسی ایمنی آسانسور عنوان کرد.
خالقی همچنین به پیگیری های مجدانه کارشناسان استاندارد برای فرآیند استاندارد سازی در شهر بازی هایی که توسط بخش خصوصی احداث می شود، اشاره و بیان کرد: در حال حاضر بیش از 90 درصد از مراکز ارایه کننده خدمات در این بخش استاندارد سازی شده است.
وی ابراز امیدواری کرد: در راستای ارایه خدمات ایمن و مطلوب به مردم، شهرداران نیز نسبت به استاندارد سازی زمین های بازی اقدامات لازم را در اسرع وقت به عمل آورند.
خالقی با اشاره به فعالیت واحدهای تولید کننده محصولات مشمول استاندارد اجباری تحت نظارت اداره استاندارد گفت: پروانه کاربرد علامت استاندارد دارای دوره اعتبار سه ساله است و پس از سه سال در صورت اجرای الزام های استاندارد توسط واحد تولیدی موفق به تمدید می شود.
رییس اداره استاندارد ملایر اضافه کرد: در مدت زمان دوره اعتبار پروانه کاربرد علامت استاندارد، واحد تولیدی تحت نظارت کارشناسان استاندارد است و فرآیند تولید و کیفیت محصول نهایی با انجام بازدیدهای فنی و نظارتی، نمونه برداری، آزمون، تحلیل و کنترل آماری مورد بررسی دقیق قرار می گیرد.
خالقی با بیان اینکه این اداره علاوه بر نظارت بر واحدهای ملایر و نهاوند، بخش های از تویسرکان را نیز پوشش می دهد، پیگیری اهداف در راستای ارتقای کیفی محصول، تشویق واحدهای تولیدی محصولات غیر اجباری برای اخذ پروانه، پیگیری استاندارد سازی فرآیند در واحدهای تولید خشکبار، با هدف ارایه پروانه استاندارد در راستای آسان سازی و شتاب گیری در امر صادرات محصول را از برنامه های در دستور کار برشمرد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار