نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. اسفند 1397 - 17:33   |   کد مطلب: 26439
شب گذشته 99 نفر از ۱۹۵ نماینده حاضر در مجلس به طرح کمیسیون تلفیق مجلس رأی منفی دادند و طرح دولت را برای افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان را تأیید کردند و ساعتی تلخ را رقم زدند.

به گزارش ملایری‌ها؛ حمیدرضا حاجی‌بابایی روز چهارشنبه در صفحه اینستاگرامی خود از تصویب افزایش 20 درصدی حقوق‌ها به طور یکسان برای همه اقشار خبر داد و آن را «ساعت تلخ مجلس» توصیف کرد.

وی نوشته بود: «الان ساعت 20 روز چهارشنبه 8 اسفند 1397 بعد از روزها تلاش در نهایت مجلس شورای اسلامی به نظر دولت رای داد، 99 رأی موافق از 195 نفر نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی، تا به همه کارکنان شاغل و بازنشسته 20 درصد در سال 98 اضافه شود، یعنی کسی که یک میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان می‌گیرد، 250 هزار تومان افزایش داشته باشند و کسی که 20 میلیون تومان حقوق می‌گیرد 4 میلیون تومان افزایش حقوق خواهد داشت. ساعت تلخی برایم بود.»

 

بر اساس این مصوبه، مجلس برای همه کارمندان و حقوق‌بگیران دولت به صورت یکسان افزایش حقوق در نظر گرفت.

معنای روشن‌تر این است که اگر کارمندی 2 میلیون و 500 هزار تومان درآمد داشته است در سال آینده  500 هزار تومان و اگر کارمند دیگری 20 میلیون درآمد داشته باشد بیش از هشت برابر کارمند اول یعنی حدود 4 میلیون اضافه حقوق خواهد داشت.

این مصوبه مجلس نه تنها مغایر با نظام هماهنگ پرداخت حقوق کارکنان دولت که حتی مغایر با اسناد بالادستی برنامه ششم توسعه که بر مبنای کاهش فاصله طبقاتی در پرداخت‌ها تنظیم شده، است‌.

لازم به ذکر اینکه بر اساس مصوبه و پیشنهاد کمیسیون تلفیق یک رقم ثابت ۵۰۰ هزارتومانی برای افزایش حقوق همه کارکنان در نظر گرفته شده بود که به طور میانگین حدود ۱۰ درصد از اعتبار افزایش حقوق را شامل می‌شد.

 10درصد مابقی نیز به صورت پلکانی با اولویت افراد با دریافت حقوق کمتر لحاظ شده بود که با رأی منفی نمایندگان از دستور کار خارج شد.
انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار