نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. اسفند 1397 - 21:26   |   کد مطلب: 26495
فرمانده سپاه ناحیه ملایر خبر داد
اعزام 2074 نفر از ملایر به اردوهای راهیان نور
فرمانده سپاه ناحیه ملایر گفت: از ابتدای سال تاکنون 2 هزار و 74 نفر از شهرستان ملایر در قالب دانش‌آموزان، دانشجویان و بسیج محلات به مناطق عملیاتی جنوب و غرب اعزام شده‌اند.

به گزارش ملایری‌ها؛ سرهنگ سیدجواد حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر با بیان اینکه اردوهای راهیان نور یک گنجینه معنوی است، اظهار داشت: راهیان نور ذخیره‌ای تمام نشدنی است که نسل جوان می‌تواند از آن معنویات خود را پرورش دهد و در تمام مراحل زندگی از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اثرات و برکات این سفر معنوی در زندگی افراد افزود: زائران راهیان نور با حضور در مناطق عملیاتی با رشادت‌ها و ایثار رزمندگان و شهدا از نزدیک آشنا می‌شوند.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر تصریح کرد: نقطه نقطه مناطق عملیاتی نور است و باعث تحول در افراد می‌شود.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 2 هزار و 74 نفر از شهرستان ملایر در قالب دانش‌آموزان، دانشجویان و بسیج محلات به مناطق عملیاتی جنوب و غرب اعزام شده‌اند که بیشترین سهم اعزام اردوهای راهیان نور توسط بسیج دانش‌آموزی بوده است.

حسینی تصریح کرد: زائران راهیان نور در این سفر معنوی به جنوب کشور طی چهار روز از مناطق عملیاتی جنوب شامل شلمچه، اروند کنار، طلاییه، هویزه و فکه و در سفر به غرب کشور از یادمان‌های بازی‌دراز، مرصاد، قصرشیرین و... بازدید می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مدت سفر گفت: اجرای رزم نمایش در محل اردوگاه، روایتگری توسط راویان، توزیع بسته‌های فرهنگی بین زائران، برگزاری زیارت عاشورا و شب خاطره‌گویی توسط راویان از جمله این برنامه‌ها است.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر بیان داشت: هدف از این برنامه آشنایی اقشار مختلف با مناطق عملیاتی جنوب و غرب و یادآوری از جان گذشتگی رزمندگان و شهدا در دفاع مقدس و زنده نگه داشتن یاد و راه آنان است.

وی با اشاره به استقبال از اردوهای راهیان نور افزود: در سال 97 سهمیه شهرستان نسبت به سال گذشته افزایشی 20 درصدی داشته است.

حسینی تصریح کرد: در صورت حمایت و همکاری بیشتر ادارات اردوهای راهیان نور می‌تواند یکی از بهترین ابزار مقابله با جنگ نرم دشمن باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اردوهای راهیان نور گفت: استفاده از ظرفیت راویان و رزمندگان در بازگویی خاطرات و تصویرسازی شرایط جنگ، بازدید از برخی تجهیزات و وسایل و جنگ افزارهای باقی مانده از دوران دفاع مقدس و مناطق عملیاتی درک عینی شرایط محیطی و جوی مناطق عملیاتی جنوب و غرب و دشواری عملیات در این مناطق در عین پیروزمندانه بودن است.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار