نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. اسفند 1397 - 20:36   |   کد مطلب: 26499
شهردار ملایر مجموعه تفریحی و توریستی «مینی ورد» یا جهان کوچک این شهر را یکی از ظرفیت های مهم گردشگری استان همدان و غرب کشور دانست و گفت: تمام تلاش ما بر این است تا بتوانیم این مجموعه را برای برپایی جشن های مختلف آماده کنیم.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا؛ حسین بابایی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر از 138 اثر تاریخی ایران و جهان که قرار بود در مجموعه مینی ورد قرار گیرد، بیش از 10 اثر شاخص نصب شده است.
وی برج پیزا، پل ورسک، تخت جمشید، آکروپلیس و آرامگاه حافظ و خیام را از جمله آثار نصب شده در این مجموعه عنوان و بیان کرد: در حال حاضر برج ایفل، محوطه تاج محل و باغ مشاهیر نیز در حال اتمام است.
شهردار ملایر با بیان اینکه تاکنون بیش از 30 درصد از اهداف ما در مجموعه مینی ورد محقق شده است ادامه داد: مینی ورد امروز یک مطالبه محلی نیست، بلکه یک طرح گردشگری فرا محلی است و به عنوان یک طرح استانی منحصر به فرد، مقرر شد سازمان برنامه و بودجه پیگیری های لازم را برای اختصاص اعتبار به این طرح انجام دهد.
بابایی اظهار داشت: هدف ما در مجموعه تفریحی و توریستی مینی ورد ایجاد یک فضای نشاط، شادابی و تحرک است و از سال آینده در صدد هستیم جشنواره مبل و منبت و سایر فعالیت های فرهنگی و اجتماعی را در این مجموعه برگزار کنیم.
وی ادامه داد: در سفر اخیر استاندار همدان به ملایر، 10 میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکل برق رسانی این مجموعه اختصاص داده شد و حدود 20 میلیارد ریال نیز از اعتبارات دولتی برای مجموعه مینی ورد در نظر گرفته شده است.
شهردار ملایر مجموعه تفریحی و توریستی بام ملایر را از دیگر ظرفیت های گردشگری این شهر به ویژه در ایام نوروز برشمرد و گفت: آبشار این مجموعه همراه با نورپردازی آن برای ایام نوروز تکمیل و آماده شده است و کتیبه های بام نیز تکمیل و در ورودی ها نصب شده است.
بابایی با اشاره به در دست اجرا بودن رستوران سنتی بام ملایر با معماری سنتی بیان کرد: مشکل حقوقی هتل های بام ملایر نیز رفع شده و سال آینده روند تکمیلی آن انجام می شود.
وی ادامه داد: هتل نیمه کاره پارک سیفیه ملایر که به دلیل جانمایی نادرست چندین سال متوقف مانده بود، با تدبیر شورای اسلامی شهر و شهرداری ملایر 2 طبقه آن حذف شد تا خط آسمان در حد معقول شده باشد.
بابایی گفت: در حال رایزنی با سرمایه گذار برای تکمیل این هتل آپارتمان هستیم و در صورتی که به نتیجه نرسیم، شهرداری این طرح را تکمیل می کند.
شهردار ملایر با بیان اینکه امسال شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم افزود: با وجود مشکلات و تنگناهای مالی، اولویت شهرداری در سالی که گذشت تکمیل طرح های نیمه تمام بود که در رونق اقتصادی، گردشگری شهر و درآمد شهرداری اثرگذار است.
بابایی با اشاره به تلاش شهرداری ملایر برای زیباسازی شهر در ایام نوروز 98 بیان کرد: مجسمه کریم خان زند آماده نصب در ورودی شهر ملایر است و 2 المان انگور و منبت نیز به عنوان المان های نوروزی نصب می شود.

** شهرداری ملایر ماهانه 360 میلیارد ریال حقوق پرداخت می کند
شهردار ملایر یکی از مشکلات این شهرداری را مازاد نیرو و پرداخت حقوق، دستمزد و معوقه ها عنوان کرد و افزود: میزان پرداخت حقوق و دستمزد نیروهای شهرداری از 41 میلیارد ریال در سال 91 به 360 میلیارد ریال در سال جاری رسیده است که هزینه ای سنگین برای شهرداری است.
بابایی از همکاری و تعامل شورای اسلامی شهر ملایر، کارکنان، دستگاه های اجرایی و مشارکت و کمک شهروندان تقدیر کرد و گفت: حدود 2 ماه حقوق و مزایای کارکنان شهرداری عقب افتاده بود که با پیش بینی های لازم معوقه ها و عیدی کارکنان پرداخت شد.
وی یادآور شد: با وجود کمبود منابع مالی و درآمدی شهرداری ملایر، سطح ارایه خدمات به شهروندان کاهش پیدا نکرد و تمام تلاش مان را به کار گرفتیم تا بدهی به سایر بدهی های شهرداری اضافه نشود.
شهردار ملایر با اشاره به ارایه خدمات مختلف به شهروندان به صورت الکترونیکی اظهار داشت: از سال آینده تمامی اطلاعات شهر به صورت الکترونیک وارد سیستم نرم افزاری می شود تا علاوه بر افزایش درآمد شهرداری، مراجعه شهروندان به شهرداری نیز کاهش یابد.
بابایی آموزش شهروندی در سطح مدارس، برگزاری نشست های مختلف با گروه های مختلف، جلوگیری از جذب نیرو در شهرداری، انجام اقدامات فرهنگی و اجتماعی، توسعه و حفظ فضای سبز شهری و اجرای طرح حمایت اجتماعی و اطعام نیازمندان و معرفی نقاط دینی شهر را از دیگر اقدامات برشمرد.
وی همچنین یکی از اقدامات خوب شهرداری ملایر را پرداخت مطالبات بازنشستگان عنوان و بیان کرد: مطالبات 130 تن از بازنشستگان شهرداری در سال های 93، 94 و 95 به طور کامل پرداخت شد و نیمی از مطالبات بازنشستگان در سال گذشته و امسال نیز پرداخت می شود.
بابایی با اشاره به افزایش 15 درصدی تعرفه عوارض شهرداری ملایر در سال آینده گفت: 520 میلیارد ریال بودجه شهرداری در سال گذشته محقق شد که امسال با پیش بینی بودجه 820 میلیارد ریالی، هنوز بودجه سال 97 محقق نشده است.
وی ادامه داد: بودجه سال 98 شهرداری ملایر با توجه به هزینه های جاری و طرح های عمرانی، 860 میلیارد ریال پیش بینی شده است.
شهردار ملایر بیان کرد: همزمان با فرا رسیدن ایام نوروز زیباسازی شهر، رنگ آمیزی معابر، خط کشی ترافیکی و لکه گیری معابر، کاشت گل در سه هزار مترمربع حاشیه گل پارک ها و بوستان ها و نصب بیش از 40 المان نوروزی در دست اقدام است.
به گزارش ایرنا، مجموعه مینی ورد (جهان کوچک) از ظرفیت های گردشگری ملایر است که عملیات ساخت آن سال 89 در زمینی به وسعت 48 هکتار آغاز شد و قرار است 138 اثر شاخص و تاریخی جهان در این مجموعه نصب شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار