نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. فروردين 1398 - 16:56   |   کد مطلب: 26558
برگزاری جشن اعیاد شعبانیه در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) ملایر حواشی فراوانی داشت.

به گزارش ملایری ها; ماه شعبان ما شادی شیعیان و همه‌ساله در این ماه مبارک جشن‌های مختلفی برای گرامی داشت اعیاد ولادت امام حسین(ع)، امام سجاد(ع)، امام زمان(عج)، حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت علی‌اکبر(ع) در سراسر ایران برگزار می‌شود.
مساجد، تکایا، حسینیه‌ها در این زمینه پیش‌قدم بوده و برنامه‌های مختلفی در ماه مبارک شعبان برگزار می‌کنند و در کنار این جشن‌ها، جنگ‌های شادی نیز برگزار می‌شود.
امسال نیز همچون سال‌های گذشته مراسم‌های جشن مختلفی به مناسبت میلاد ائمه در سطح شهر ملایر برگزار شد اما برگزاری یکی از جشن‌ها در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) ملایر حاشیه‌های فراوانی به همراه داشت.
در این جشن که چند روزی بنرهای تبلیغاتی برگزاری جشن در سطح شهر و فضای مجازی با عنوان "جشن بزرگ اعیاد شعبانیه" پخش‌شده بود و انتشار تصاویر این جشن در فضای مجازی اعتراضات فراوانی به همراه داشت.
پخش موسیقی و انجام حرکات موزون آن‌هم در حسینیه و در کنار علم امام حسین(ع) باعث اعتراضات فراوانی شده است.

امام‌جمعه ملایر دراین‌باره به خبرنگار ما اظهار داشت: مکان‌های مقدس و متبرک که به نام خدا و اولیای الهی است باید شان آن مکان‌ها حفظ‌شده و نگه‌داریم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر برقراری افزود: از انجام کارهای سبک و کارهایی که در شان مکان‌های مقدسی که ما در آن نماز خوانده و عزاداری می‌کنیم باید خودداری شود و این‌ها با شأن آن منافات دارد.
وی تأکید کرد: از هیئتت مذهبی و مساجد بیشتر انتظار داریم که جلوی این‌گونه اقدامات را بگیرند.
امام‌جمعه ملایر گفت: اگر این مراسم دارای مجوز از ارشاد بوده، این اداره د باید پاسخگو باشند و اگر مجوزی نگرفته باشند باید هیئت‌امنای پاسخگوی این اقدام باشند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر نیز دراین‌باره به خبرنگار ما اظهار داشت: این برنامه مجوزی نداشته است و رئیس ارشاد ملایر
در حال بررسی ابعاد مختلف آن هستیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین گروسی افزود: این مراسم توسط هیئت مربوط به این حسینیه برگزارشده و مجوزی خواستی نداشتند و در حال بررسی ابعاد مختلف هستیم و با خاطیان برخورد خواهد شد.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر هم بیان کرد: گروهی که این مراسم را برگزار کرده‌اند اصلاً گروه هنری نیستند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین طالب ترکاشوند در پاسخ به این سؤال که پخش بنرها با چه مجوزی انجام‌شده است بیان کرد: خود من و بخش هنری اداره نیز تذکرات لازم را به این گروه داده بودیم اما این برنامه اجرا شد.
وی به شکایت از این گروه به دادستانی خبر داد و بیان کرد: برگزارکنندگان این مراسم گروه هنری ثبت‌شده نیستند و سرخود بنر چاپ کرده و تبلیغات کرده و مراسم برگزار کرده‌اند.
سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر افزود: ما کارگردانی این کار را خواسته‌ایم و من نمی‌دانم چه کسی است و این‌ها گروه‌های هنری نیستند و برای خودشان برگزار کرده‌اند و هیچ ربطی به اداره ارشاد ندارد.
با توضیحاتی که خبرنگار ما از مسئولین مربوطه گرفته است می‌توان این ضرب‌المثل "کی بود کی بود من نبودم" افتاد ...!
چگونه می‌شود بر برگزاری یک مراسم در شهر چاپ‌شده و تبلیغات آن نیز در سراسر شهر و فضای مجازی پخش شود و کسی متولیان نباشد؟
آیا هر کس هر بنری بخواهد می‌تواند چاپ کند و در سطح شهر پخش کند؟
آیا نصب بنر در سطح شهر نیاز به مجوز ندارد؟
چه کسی متولی برگزاری برنامه‌های فرهنگی است و آیا هر کس بخواهد می‌تواند برنامه‌ای دلخواه خود را برگزار کند؟
در تبلیغات پخش‌شده محل برگزاری را فضای باز رو به روی حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) عنوان‌شده است چگونه به داخل حسینیه منتقل‌شده است؟
و در آخر متولیان برگزاری نباید جلوی این بی‌احترامی به حسینیه و مکان مقدس را می‌گرفتند؟
منتظر پاسخگویی هستیم...
انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار