نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

29. فروردين 1398 - 18:01   |   کد مطلب: 26598
فرمانده گروه مهندسی ۴۳ امام علی(ع) ملایر گفت: با اقدام جهادی محور معمولان به خرم‌آباد ظرف ۳ روز با کمک قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء محور بازگشایی شد.

سرهنگ پاسدار  ناصر نانکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها ، با اشاره به مهم‌ترین اقدامات گروه مهندسی  43 امام علی(ع) ملایر در مناطق سیل‌زده اظهار داشت: :این گروه مهندسی از روزهای اول سیل به خدمت‌رسانی به مردم پرداخته است.
وی گفت: پس از مشکلات سیل استان لرستان گروه مهندسی 43 امام علی(ع) ملایر با تمام تجهیزات به شهرستان پل‌دختر اعزام شد.
فرمانده گروه مهندسی رزمی و پدافند 43 امام علی (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ملایر بازگشایی مسیر پلدختر به خرم‌آباد را یکی از اقدامات مهم این  گروه مهندسی دانست و اظهار داشت: محور خرم‌آباد پلدختر به دلیل آب شستگی جاده براثر سیل در بیش از ۱۱۰ نقطه قطع‌شده بود.
وی  افزود:  پس از حضور نیروی‌های گروه مهندسی ۴۳ امام علی ملایر در منطقه این محور در دو فاز  با اقدامات جهادی  در دو فاز بازگشایی شد.
نانکلی گفت: فاز اول این محور  و مسیر پلدختر به معمولان  در کمتر از ۵ روز  بازگشایی شد.

فرمانده گروه مهندسی ۴۳ امام علی(ع) ملایر به اقدامات انجام‌گرفته در فاز دو این  محور و مسیر معمولان به خرم‌آباد اشاره و  بیان کرد: براثر بارش و سیلاب  محور معمولان به خرم‌آباد به طول ۷۰۰ متر از بین رفته بود و به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه نیاز به ساخت جاده‌ی جایگزین بوده  که نیازمند تجهیزات راه‌سازی برای ساخت جاده جایگزین بود.
وی افزود: طی برآوردهای کارشناسان یک ماه زمان تقریبی برای بازگشایی این محور تعیین‌شده بود که با اقدام جهادی نیروی‌های این جاده نیز ظرف ۳ روز با کمک قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء محور بازگشایی شد.
نانکلی گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء از یک سمت  و گروه مهندسی امام علی(ع) نیز از یک سمت موفق به بازگشایی محور معمولان به خرم‌آباد شدند.
وی این محور را محل تردد بسیاری از روستاها عنوان کرد و گفت: ابا  اقدامات جهادی و  در کمترین زمان ممکن مسیر بازگشایی‌شده و مسیر برای امدادرسانی تردد مردم  بازگشایی شد.
فرمانده گروه مهندسی ۴۳ امام علی(ع) ملایر گفت: مسیر بازگشایی‌شده مسیر امدادرسانی بوده و مسیر ترانزیتی نیست و برای بازگشایی مسیر ترانزیتی راهداری و وزارت راه باید اقدام کنند.
وی مهم‌ترین اقدامات گروه رزمی مهندسی ۴۳ امام علی(ع) ملایر در پل‌دختر اشاره وبیان کرد:  از لحظه ورود به‌ منطقه کمک به سیل‌زدگان آغاز شد.
نانکلی افزود:  توضیح اقلام، جابجایی وسایل و اسباب،مستقر کردن دو تانکر آب شرب به دلیل قطع آب شرب شهرستان،پاک‌سازی معابر شهری،لایروبی کانال‌های آب سطحی از مهم‌ترین اقدامات گروه مهندسی امام علی در شهر پل‌دختر و روستاهای آن بوده  است.

فرمانده گروه مهندسی ۴۳ امام علی(ع)  افتتاح پل سوم شعبان در شهرستان صحنه کرمانشاه که به دلیل از بین رفتن پل و جاده‌ی ۱۵ روستا در اثر سیلاب با ظرفیت باربری ۶۰ تن از دیگر اقدامات این گروه مهندسی در سیلاب اخیر بوده است.
انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار