نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

31. فروردين 1398 - 18:07   |   کد مطلب: 26605
«پيمان مرادی» كه از جمله جوانان موفق شهرستان ملایر است و به عنوان جوان برتر کشور انتخاب شده است، از اختراعات، دغدغه‌ها، انتظاراتش می‌گويد.

به گزارش ملایری‌ها؛ به نقل از فارس، «پیمان مرادی» جوان نخبه ملایری متولد 66 است و تاکنون هشت اختراع از او ثبت شده است، این نخبه جوان در سال 96 به عنوان «جوان برتر» از بین 16 جوان برتر کشور انتخاب شد ضمن اینکه کسب عناوین مختلف در بین نخبگان و جوانان برتر کشور از افتخارات اوست.

هفته جوان فرصتی شد تا به سراغ این جوان موفق و متین رفته و گفت‌وگویی با او داشته باشیم.

بعد از تشکر از خبرگزاری فارس، صحبت‌هایش را این طور آغاز کرد، «دو مدرک کارشناسی در رشته مهندسی و مکانیک از دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه ملایر دارم، در حال حاضر هم در مقطع ارشد ادامه تحصیل می‌دهم»

او که در حال حاضر مدیرعامل شرکت تخصصی دانش‌بنیان پزشکی(یادمان) است در خصوص این شرکت گفت: این مجموعه جزو یکی از شرکت‌های تخصصی دانش‌بنیان در کشور است، در واقع این شرکت چندتخصصی بوده و در زمینه‌ مکانیک، عمران، مهندسی، ادوات  پزشکی و پیراپزشکی و... فعالیت دارد.

این نخبه ملایری با بیان اینکه بیشتر طرح‌های اختراعی‌اش تاکنون بر حسب علاقه و نیاز در زمینه پزشکی بوده است ادامه داد: پژوهش‌های من در زمینه پزشکی ارتوزها و پروتوزها بوده و بیشترین اختراعاتی که به ثبت رسیده نیز در این حوزه بوده است.

وی ادامه داد: به لطف خدا اختراعاتم در زمینه ارتوزها مورد تایید کالاهای رنکینگ (رده‌های عالی)  جزو 10 اختراع علوم پزشکی و مورد تایید اختراعات علوم پزشکی تهران قرار گرفته است.

مرادی با اشاره به کسب موفقیت‌ها و عناوینش در دوره‌های مختلف افزود: طی چند دوره به عنوان کارآفرین برتر شناخته شدم که شامل انتخاب کارآفرین برتر همدان در سال 94 و 95، منتخب کارآفرینی در کشور در سال 96، برترین منتخب پارک علم و فناوری استان همدان در سال 92 و پژوهشگر منتخب پزشکی در سال 93 بوده است.

وی اضافه کرد: در سال 96 نیز به عنوان جوان برتر استان همدان و در بین 16 جوان برتر کشور رتبه نخست را از آن خود کردم.

 این جوان موفق ملایری با بیان اینکه کسب عنوان جوان برتر شهرستان ملایر در سال 97 نیز از دیگر موفقیت‌هایم بود گفت: در استان‌های مختلف در حوزه کارآفرینی فعال بودم که در زمینه درمان افراد ناتوان، درمان بیماری‌های حرکتی و سایر بیماری‌ها بوده است.

ارتوزهایی که اختراع کرده‌ام در فرانسه، انگلستان، عراق، هند و مالزی استفاده می‌شود

وی با بیان اینکه ارتوزهایی که اختراع کرده‌ام به کشورهای فرانسه، انگلستان، عراق، هند و مالزی ارسال شده و توسط پزشکان مقیم مورد تایید قرار گرفته و استفاده شده است افزود: دومین کارآفرینی بنده در زمینه درمانی با ورزش برای بیماران حرکتی بود که جزو اولین مراکز ورزشی دارای مجوز در ورزش‌های نوین است.

مرادی با بیان اینکه اختراع سومم در زمینه سیستم‌های شیمی و پتروشیمی است گفت: هدف بنده به عنوان یک مخترع رفع نیاز جامعه و حل مشکل مردم است.

وی مهمترین کار برای صنعت اختراعات و یک مخترع را پشتکار دانست و تصریح کرد: امروز ما نیازهایی داریم که شاید تاکنون به آنها فکر نشده و باید به فکرهای فعال و پویا مجال داده شود.

 این نخبه ملایری با بیان اینکه فکر پویا مانند نهالی است که اگر به آن رسیدگی شود رشد می‌کند افزود: ما جزو اولین شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور بودیم که کالاهای خود را به تولید انبوه رساندیم.

تنها حامی نخبگان و مخترعان پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان است

وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها حامی نخبگان و مخترعان پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان است گفت: البته در این دولت وضعیت توجه به نخبگان کمی بهتر شده و بیشتر به آن پرداخته می‌شود.

مرادی با بیان اینکه سال 94 در اتاق بازرگانی ملایر سمت افتخاری رئیس کمیته صادرات و واردات این اتاق را گرفتم افزود: سال 97 نیز به عنوان مشاور در توسعه کارآفرینی در مرکز پژوهش‌های استراتژیک مجلس انتخاب شدم.

وی با اشاره به اینکه در سال 97 نیز به عنوان یکی از مشاوران جوان فرماندار ملایر در هیات اندیشه‌ورزان جوان انتخاب شدم ادامه داد: در حال حاضر هم به عنوان یکی از اعضای شورای تایید اختراعات در پارک علم و فناوری در مرکز رشد ملایر فعالم.

این نخبه جوان، پارک علم و فناوری همدان را یکی از مجموعه‌های پویا دانست و با بیان اینکه  امروز با پیشرفت تکنولوژی با نیازهای جدیدی در جامعه مواجه می‌شویم گفت: یکی از مهمترین مشکلات امروز استفاده از وسایل و نیازهای پلاستیکی است که بیشتر وسایل مورد نیاز زندگی امروزی را در برگرفته است.

وی اضافه کرد: پوشاک، بسیاری از اسباب و اثاثیه اداری و منزل، وسایل بازی کودکان و... از جنس پلاستیک است، از آن که این وسایل بیشتر از صنایع وابسته به نفت ساخته شده‌اند و قابلیت تجزیه و بازیافت درست را ندارند آسیب زیادی به محیط زیست وارد می‌کنند.

ساخت پلیمرهایی با قابلیت بازیافت در برنامه‌ام قرار دارد

مرادی بیان کرد: ما به دنبال ساخت پلیمرهایی هستیم که ضمن اینکه قابلیت بازیافت داشته باشند در محیط زیست قابل تجزیه بوده و آسیبی به آن نزنند.

وی با بیان اینکه باید کاری کنیم منابعی که در کشورمان وجود دارد به داخل کشور برگردد گفت: حمایت از طرح‌های موفق مخترعان وظیفه مسوولان است.

این جوان موفق ملایری با بیان اینکه شاید برای رسیدن به نتیجه واقعی نیاز است تا بارها نتایج و آزمایشات مختلفی انجام شود افزود: کشورهای توسعه‌یافته در این زمینه بسیار موفق هستند چراکه تا رسیدن به نتیجه حمایت لازم را از مخترع دارند.

وی با بیان اینکه رمز موفقیت کشورهای توسعه‌یافته با اینکه بسیاری از این کشورها منابعی مانند نفت ندارند بها دادن به مخترعان و استعدادهای پویاست تصریح کرد: به همین دلیل درآمد این کشورها چندین برابر ماست.

به فکرهای خلاق و پویا بهای آنچنانی داده نمی‌شود

مرادی با بیان اینکه ارزش کار نخبگان و مخترعان در بسیاری از کشورهای پیشرفته دیده می‌شود گفت: متاسفانه در کشور ما این مفهوم وجود ندارد و به فکرهای خلاق و پویا بهای آنچنانی داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه برای پیشرفت و توسعه کشور نیازمند مدیرانی خلاق و پویا هستیم تصریح کرد: بسیاری از مدیران ما توان مدیریتی ندارند.

این جوان موفق با بیان اینکه برخی قوانین اشتباه، عدم حمایت تامین اجتماعی از نخبگان، نبود بیمه و... باعث دلزدگی نخبگان شده است گفت: قوانین دست و پاگیر باعث شده بسیاری از واحدهای تولیدی کشور از رونق بیفتند.

وی با بیان اینکه امروز بانک‌ها و بسیاری از نهادها با قوانینی که شاید گفت مبنا و ارزشی ندارد به تولید آسیب جدی وارد کرده‌اند افزود: عدم وجود قوانین مدرن برای سند کارآفرینی از جمله مشکلات ماست.

مرادی با بیان اینکه متاسفانه چوب لای چرخ کارآفرینان گذاشته می‌شود اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته خلاق‌ترین افراد را به عنوان مدیران انتخاب می‌کنند و همین امر باعث می‌شود تا زیرمجموعه مدیریتی نیز با همان فکر خلاق پیش برود.

وی نبود مدیریت خلاق و پویا را ریشه بسیاری از مشکلات امروز در کشور دانست و گفت: عدم ثبات اقتصادی یکی از مهمترین مشکلات کشور برای رونق تولید است.

این نخبه ملایری ادامه داد: اگر بخواهیم رونق تولید را داشته باشیم باید موانع تولید و عدم ثبات اقتصادی رفع شود و همه دستگاه‌ها در کنارهم برای رفع این موانع تلاش کنند.

قوانین خشک و غیر اجرایی کنار گذاشته شود

وی با بیان اینکه انعطاف نسبت به کارآفرینان و معاملات اقتصادی باید جدی گرفته شود افزود: قوانین خشک و غیراجرایی که از موانع پیشرفت، توسعه و تولید است کنار گذاشته شود.

مرادی برخورد قانونی و قضایی و اجرای قوانین مدرن را از جمله موارد مورد نیاز برای رفع مشکلات امروز دانست و گفت: بسیاری از نهادها با برخی موانع باعث شده‌اند امروز شاهد بیکاری جوانان و از رونق افتادن واحدهای تولیدی باشیم که می‌توان در این زمینه به بالا بودن سود بانکی، مالیات‌های زیاد، هزینه‌های اضافی مانند بالا بودن حق بیمه و سایر هزینه‌های عدم ثبات برای تولید موفق اشاره کرد.

وی نگرش برخی مدیران را نیز از دیگر مشکلات دانست و گفت: اگر می‌خواهیم توسعه و رونق داشته باشیم باید مدیران ما نگرش مثبتی را نسبت به مردم و کارآفرینان برای توسعه و پیشرفت جامعه داشته باشند.

این نخبه ملایری که تاکنون چندین مقاله در مجلات مختلف به چاپ رسانده است اضافه کرد: امیدوارم بتوانم دینم را نسبت به مردم و کشورم ادا کرده و فرد مفیدی برای جامعه باشم.

وی خاطرنشان کرد: بها دادن مهمترین پشتوانه و مشوق برای کارآفرینان است که امیدواریم بیش از پیش فکرهای پویا و نخبه را در کشور یافته و برای توسعه‌یافتگی از آن بهره ببریم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار