نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

2. خرداد 1398 - 11:23   |   کد مطلب: 26806
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان:
سردار شهید همدانی همیشه خود را مدیون شهید شهبازی می دانست
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: اگر امروز در بیرون از مرزها استان همدان به عنوان یکی از استانهای محور مقاومت مطرح است، شک نکنید که این به برکت مدیریت خاص شهید شهبازی است که چنین نیروهایی را تربیت کرد.

به گزارش ملایری‌ها؛ سردار مهدی ظفری در گفت‌وگو با خبرنگار نافع؛ با برشمردن ویژگی‌های خاص شهید محمود شهبازی، اظهار کرد: بسیاری از شهدا در ذات و طراز عملشان جلوتر از آن چیزی هستند که درباره آنها گفته می‌شود.

 

 وی گفت: شهید شهبازی اولین بنیانگذار سپاه استان همدان بود که با مدیریت خود توانست نیروهای را از نقاط مختلف غرب کشور جمع کند و سپاه استان را شکل دهد.

 

*شهید شهبازی اولین بنیانگذار سپاه استان همدان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان تصریح کرد: سپاه استان همدان دارای شناسنامه تمام عیاری است که در ردیف استانهای بزرگ کشور و از استان های برتر در دفاع مقدس قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه اولین تیپی که در سپاه پاسداران قبل از سال 61 تشکیل شد، تیپ محمد  رسول الله (ص) خاص تهران بود که فرماندهی آن را حاج احمد متوسلیان برعهده داشت، افزود: حاج احمد متوسلیان علی رغم اینکه استعدادهای زیادی در وجود بسیاری از فرماندهان بود اما شهید شهبازی را به عنوان جانشین خود انتخاب کرد.

 

*سردار شهید همدانی همیشه خود را مدیون شهید شهبازی می دانست

ظفری گفت: بارها از شهید همدانی شنیدیم که می‌گفت تا هر زمان که زنده ام و در هر مقام و پستی که باشم، احساس می‌کنم مدیون شهید شهبازی است و او را فرمانده معنوی خود می دانم و در مسیر او حرکت می‌کنم.

 

وی گفت: بسیاری از شهدای استان که توانستند نقشی را در دفاع مقدس ایفا کنند، تربیت شده فرمانده بزرگ شهید شهبازی بودند.

 

*اگر همدان در دفاع مقدس نقش ایفا کرد، مرهون تربیت درست نیروها توسط شهید شهبازی بود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان افزود: اگر امروز در بیرون از مرزها چه عراق و چه سوریه در محور مقاومت، استان همدان به عنوان یکی از استانهای اثرگذار و محوری مطرح است، شک نکنید که این به برکت مدیریت خاص شهیدانی چون شهبازی و همدانی هاست.

 

وی اذعان داشت: مدیریت علمی شهید شهبازی با سوز انقلابی و نگاه عملیاتی به موضوعات بود که این سه ویژگی معمولا" با یکی پس و پیش ممکن است در وجود یک فرد یا فرمانده باشد، اما وی هم علمی و عقلانی فکر می‌کرد، هم نگاه انقلابی و تبعیت پذیری از امام ره را بدون هیچ شرط و شروطی داشت و تهاجمی با دشمن برخورد می‌کرد.

 

*اخلاق مدار بود و منطق حاکم بر مدیریتش بود

ظفری اخلاق اسلامی را از ویژگی‌های بارز شهید شهبازی دانست و گفت: در اوج عصبانیت رعایت اخلاق را داشت و همزمان جدیت را در موضوع داشت و منطق حاکم بر مدیریت وی بود.

 

وی گفت: اگر بخواهیم شهید شهبازی را بسشناسیم باید بیشتر در مورد او تحقیق کنیم و ویژگیهای مدیریت در بحران را از وی الگو بگیریم.

 

*نمادی از شهید شهبازی در موزه دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان با بیان اینکه یکی از راههای پایداری انقلاب گفتمان سازی است، افزود:  یکی از این گفتمانها، نمادسازی است و همه شهدای ما نمادی از ایثار هستند و ما در این راستا در موزه دفاع مقدس استان همدان تندیسی بزرگ از شهید شهبازی را ساختیم چراکه وی نماد ارزشی استان همدان است.

 

وی با بیان اینکه سه کتاب درباره شهید شهبازی به چاپ رسیده است، گفت: البته از این شهید بزرگ در زمینه های مختلف اجتماعی و فرهنگی و عملی و رفتاری و اخلاقی حرف برای گفتن وجود دارد که باز هم میتوان در خصوص وی نوشت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار