پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع
فرمانداری ویژه ملایر

23. خرداد 1398 - 19:12   |   کد مطلب: 26909
دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: وساطتت نخست وزیر ژاپن برای مذاکرات جدید آمریکا و ایران بود با برخورد قاطع رهبر انقلاب مواجه شد که این می تواند از برگ های برنده ما باشد.

حجت الاسلام و المسلمین احد آزادی خواه در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با اشاره به دیدار امروز رهبری با نخست وزیر ژاپن و سخنان و موضع گیری های مقام معظم رهبری، اظهار داشت: هنگامی که عالی ترین شخصیت ژاپن وقتی حاضر می شود به ایران سفر کند و با مقامات عالی رتبه نظام دیدار کند این به معنی اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.
وی افزود:  امروز  ژاپن به عنوان یک کشور پیشرو در منطقه حاضر شده است با جمهوی اسلامی ایران درباره مسائل مختلف اقتصادی سیاسی و منطقه ای گفت‌وگو کند
دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دیدار رهبری با نخست وزیر ژاپن را به معنای روابط صمیمانه ایران و ژاپن دانست و تصریح کرد: ایران اسلامی با بسیاری دیگر از کشورهای آسیایی  علی رقم شیطنت های آمریکا دارای روابطی بالای دیپلماتیک است و رهبر انقلاب حاضر است با شخصیت های مختلف جهان دیدار کند.
وی موضع رهبری دربرابر درخواست های نخست وزیر ژاپن از جانب آمریکا را برنگ برنده ایران دانست و بیان کرد:  وساطتت نخست وزیر ژاپن برای مذاکرات جدید آمریکا و ایران بود با برخورد قاطع رهبر انقلاب مواجه شد که این می تواند از برگ های برنده ما باشد.
حجت الاسلام آزادی خواه با به سخنان رهبری و بیان این جمله که "من شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمیدانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد" اشاره کرد و گفت: رهبری با قاطعیت و بدون ملاحظه پاسخ نخست وزیر ژاپن را داد و سخنان رهبری این بدان معنی است که ابر قدرت آمریکا دروغین و پوشالی است.
وی افزود: هنگامی که  یک کشور آسیاسی با عظمت و ارتباط وسیع مردم و مسئولین می تواند در برابر دوربین های دنیا به بهترین وجه ممکن با آمریکا مقابله کند و شخصیت عالی کشورش را بی محل کند و این حکایت از ضعف آمریکا در حوزه دیپلماتیک و سیاسی دارد.
 نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:  آمریکا با قلدری و زور می خواهد کشور های منطقه را مُسخِّر خود کند، اما جمهوری اسلامی در این مسیر جلودار بوده و کشورهای دیگر هم از ایران در مقابل آمریکا تبعیت کرده اند و فردا نیز به شمار این کشورها اضافه می شود.
وی افزود: از عظمت و اقتدار دروغین آمریکا هر روز کاسته خواهد شد و شرایط آمریکا در آینده پیچیده خواهند شد.
حجت السلام با اشاره به بخش دیگری از سخنان رهبری درباره عدم مذاکره با آمریکا بیان کرد: ما تجربه مذاکره با آمریکا را داریم و ایران ثابت کرد که اهل مذاکره است و اهل گفت و گو است، اما با کشوری که گفت و گو محور باشد.
وی افزود: ما تجربه ناموفقی در مذاکره با آمکریا داریم و آن هم برجام است، که شش سال برای مذاکره با آمریکا وقت گذاشتیم اما آمریما حاضر نشد یک قدم جلو بیاید و جز سهم خواهی و مذاکره با راهبرد فشار به طرف مقابل هیچ فکر دیگری نداشت.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حاضر نیست به هیچ عنوان یکبار دیگر مذاکره دیگری را تجربه کند و ما وقت این را نداشته که مجددا آزمون و خطا کنیم.
وی افزود:  ما برای برجام نافرجام وقت گذاشته و چیزی عائد کشور ما نشد و و از ماه بیش ضرب العجل دو ماهه را شروع کردیم و باید همین مسیر را ادامه رپدهیم.
حجت السلام آزادی خواه به سخنان رهبری درباره توسعه کشور نیز اشاره و بیان کرد: رهبری در مقابل خواست نخست وزیر ژاپن مبنی بر اینکه مذاکره با آمریکا منشا توسعه می شود به صراحت بیان کردند که ما بدون مذاکره حتما اهل توسعه هستیم و به توسعه خواهیم رسید و حتما اینگونه خواهد شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار