فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

5. تير 1398 - 19:26   |   کد مطلب: 26975
رئیس اداره ثبت احوال ملایر گفت: در سه ماهه نخست امسال یک هزار و ۵۱ واقعه ولادت در این شهرستان به ثبت رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶.۴ درصد کاهش دارد.

به گزارش ملایری‌ها؛ بابک بختیاری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ۵۶۳ مورد از ولادت‌های ثبت شده نوزاد پسر و ۴۸۸ مورد نوزاد دختر است.

وی نسبت جنسیتی ولادت‌ها را ۱۱۵ عنوان کرد و افزود: به ازای هر ۱۱۵ نوزاد پسر ۱۰۰ نوزاد دختر متولد شده است.

رئیس اداره ثبت احوال ملایر به ثبت ۴۲۵ واقعه وفات در سه ماهه امسال اشاره و بیان کرد: از این تعداد واقعه وفات ۲۴۷ مورد مرد و ۱۷۸ مورد زن بوده‌اند.

بختیاری گفت: نسبت جنسیتی واقعه وفات در این شهرستان ۱۳۹ است، یعنی به ازای فوت هر ۱۰۰ خانم ۱۳۹ مورد مرد فوت شده است.

وی با بیان اینکه در واقعه وفات تغییر محسوسی نسبت به مدت مشابه سال قبل نداریم و درصد افزایش جزئی است افزود: ۹۹.۸ درصد از واقعه‌های ولادت و وفات در مهلت مقرر قانونی به ثبت رسیده است.

بختیاری همچنین میزان واقعه ازدواج و طلاق را در سه ماهه نخست امسال به ترتیب ۶۸۵ و ۱۲۹ مورد عنوان کرد و ادامه داد: در این مدت شاهد کاهش ازدواج و طلاق در این شهرستان بودیم.

رئیس اداره ثبت احوال ملایر یادآور شد: در مدت یاد شده یک هزار و ۶۰۶ جلد شناسنامه صادر و ۲ هزار و ۷۰۲ مورد درخواست برای صدور کارت هوشمند ملی برای واجدان شرایط اخذ شد.

بختیاری گفت: از زمان آغاز صدور کارت هوشمند ملی تا پایان خرداد امسال ۱۹۳ هزار و ۶۰ درخواست از واجدان شرایط در این شهرستان ثبت شد که از این تعداد ۱۷۸ هزار و ۸۸۵ کارت برای متقاضیان صادر شد.

وی اظهار داشت: از این تعداد تاکنون ۱۷۸ هزار و ۵۹۲ کارت هوشمند ملی به متقاضیان تحویل شده است که طبق آخرین برآوردها ۸۲ درصد از جمعیت این شهرستان برای اخذ کارت هوشمند ملی خود درخواست داده‌اند.

بختیاری اضافه کرد: ۴۳ هزار تن از واجدان شرایط این شهرستان هنوز برای اخذ کارت هوشمند ملی خود اقدامی نکرده‌اند.

وی گفت: اعتبار کارت‌های ملی قدیمی به اتمام رسیده است و ارائه هرگونه خدماتی تنها با کارت‌های هوشمند ملی انجام می‌شود.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار