نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. مرداد 1398 - 19:45   |   کد مطلب: 27086
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با تاکید بر اینکه هرگز نباید بین اصحاب فرهنگ و هنر جدایی باشد اظهار داشت: برای حفظ و حراست از جایگاه هنر و هنرمندان این شهرستان دفاع می کنیم و با متخلفان برخورد قضایی و حقوقی داریم.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا؛ حجت الاسلام طالب ترکاشوند در جمع خبرنگاران افزود: فضا را برای فعالیت هنرمندان نبسته ایم، چرا که اصل دموکراسی همین است.

وی با بیان اینکه بیشترین مشکل ما با انجمن نمایش بود بیان کرد: در این راستا انحصار طلبی را شکستیم و چالش برطرف شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر ادامه داد: در این رابطه افرادی هم که ادعای هنر می کردند و چیزی از هنر نمی دانستند، محک زده شدند و هنرمندان توانمندی هم که قهر کرده بودند، دوباره به این عرصه بازگشتند.

حجت الاسلام ترکاشوند با اشاره به راه اندازی دوباره مرکز آموزش هنر و فعالیت آن در ۲ شیفت و فعالیت انجمن ادبی گفت: انجمن موسیقی ملایر که منحل شده بود پس از حدود ۱۶ سال فعال کردیم.

وی با تاکید بر اینکه هرگز نباید بین اصحاب فرهنگ و هنر جدایی باشد اظهار داشت: برای حفظ و حراست از جایگاه هنر و هنرمندان این شهرستان دفاع می کنیم و با متخلفان برخورد قضایی و حقوقی داریم.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر تاکید کرد: اجازه ضربه زدن به فرهنگ و هنر و هنرمندان این شهرستان را نمی دهیم و تعامل بین اصحاب فرهنگ و هنر باید در حد اعلی باشد.

حجت الاسلام ترکاشوند با بیان اینکه به دلیل جلوگیری از برگزاری کنسرت ها از هفته نخست فعالیتم، مسئولان من را مورد انتقاد قرار دادند گفت: تمام هدف من این است که سود این کنسرت ها به جیب هنرمندان ملایر برود و صفر تا صد کار با هنرمندان این شهرستان باشد، در عین حال که رعایت قانون و اخلاق نیز رعایت شود.

وی با اشاره به تدوین برنامه یکساله این اداره و ارائه آن به فرمانداری بیان کرد: در این برنامه برگزاری کنسرت هر ۲ ماه یکبار پیش بینی شده است که هشتم مرداد کنسرت «گروه پازل» با مدیریت و اسپانسری هنرمندان ملایری در سینما فرهنگیان برگزار می شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر همچنین برگزاری موسیقی سنتی به مدت ۲ روز در مرداد توسط هنرمندان ملایری و برگزاری جشنواره تئاتر از اول تا پنجم شهریور در ملایر را از دیگر اقدامات برشمرد.

حجت الاسلام ترکاشوند این نهاد را اداره ای ستادی و وظیفه آن را ارائه مجوز و سیاستگذاری دانست و افزود: تنها ۱۵ درصد از کل اعتبارات فرهنگی کشور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعلق می گیرد، در حالیکه صد درصد پاسخگویی حوزه فرهنگ را از ما مطالبه می کنند.

خانه فرهنگ و هنر ملایر راه اندازی می شود

وی با تاکید بر اینکه کار هنر و فرهنگ نباید تعطیل شود گفت: انجام کارهای فرهنگی و هنری چارچوب دار و منطقی، نمونه کار فرهنگی تمیز است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر حمایت از مطبوعات و رسانه ها را نیز وظیفه ای مهم برشمرد و ادامه داد: در تلاش برای راه اندازی خانه فرهنگ و هنر و دکه های مطبوعاتی متعدد در این شهرستان هستیم.

حجت الاسلام ترکاشوند با بیان اینکه عرصه سینما، تئاتر، مطبوعات و تلویزیون از نبود علم و تفکر رنج می برد بیان کرد: این بدان دلیل است که قلم پشت آن نیست.

وی تاکید کرد: با وجود اینکه فضای مجازی و فناوری روز به روز در حال پیشرفت است، اما هیچ کدام از این فضاها جای مطبوعات نوشتاری را نمی گیرد، اگر خلاقیت پشت آن باشد.

حجت الاسلام ترکاشوند با اشاره به در پیش رو بودن روز و هفته خبرنگار یادآور شد: برای هفته خبرنگار برنامه ریزی کرده ایم، اگر تامین اعتبار شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با بیان اینکه صاحبان قدرت از نقد فراری هستند گفت: آمادگی هر گونه نقد و انتقاد سازنده را دارم و هر گونه نقدی را برای پیشبرد امور می پذیرم.

حجت الاسلام ترکاشوند خطاب به اهالی رسانه و مطبوعات ملایر تاکید کرد: اجازه سوء استفاده از خود و جایگاهتان را به هیچ مسئولی ندهید و با در پیش رو بودن انتخابات ادب و اخلاق را همواره در سرلوحه کاری تان قرار دهید.

دیدگاه شما

آخرین اخبار