نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. مرداد 1398 - 19:48   |   کد مطلب: 27087
درحالی امروز خبر نقل مکان کاری مزدک میرزایی به شبکه ضدانقلاب ایران اینترنشنال رسانه ای شد که بر تمامی اهالی رسانه، سعودی بودن این شبکه و حمایتش از گروه های تروریستی روشن شده است.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درحالی امروز خبر نقل مکان کاری مزدک میرزایی به شبکه ضدانقلاب ایران اینترنشنال به واقعیت پیوست که هفته پیش شایعه پیوستن عادل به این شبکه تکذیب شد. طبق برخی اطلاعات گزارشگر فوتبالی شبکه سه به همراه همسرش مهاجرت کرده است.

هرچند برخی از فعالان شبکه های اجتماعی در کمال تعجب از این اقدام میرزایی حمایت کرده اند که همکاری با این شبکه های معلوم الحال ضدانقلاب نه تنها افتخاری ندارد که نقطه ننگی در پرونده حرفه ای یک شخص به حساب می آید.

بر اساس برخی گزارش ها بسیاری از پرسنل این شبکه در شرایط دشواری گیر کرده‌اند و متوجه شده‌اند که حقیقت درباره سرمایه‌گذاران سعودی ها در این شبکه به آنها گفته نشده است و حالا نیز به سبب مفاد قراردادشان و بازپرداخت‌ها قادر به استعفاء نیستند. همچنین برخی از کارکنان از شرایط دریافت ویزای شبکه استفاده می‌کنند تا همچنان در لندن زندگی کنند.

 

 

 

چرا نباید با شبکه ضدانقلاب ایران اینترنشنال همکاری کرد؟

حمایت این شبکه سعودی از تروریست ها و ضدانقلاب ها بارها موجبات اعتراضات رسانه ای و حقوقی را فراهم آورده است. یکی از موارد روشن و شفاف آن مربوط به حمایت این شبکه از گروهک تروریستی الاحوازیه بود که بلافاصله بعد حادثه تروریستی در رژه نظامی در اهواز اتفاق افتاد.

«در ارتباط تلفنی با یعقوب حر التستری، سخنگوی جنبش الاحواز هستیم آقای حر خیلی خوش آمدید به برنامه!» این جمله مجری تلویزیون «ایران اینترنشنال» نه به یک کارشناس، نه به یک فرد فعال مدنی، نه یک متهم، بلکه به سخنگوی یک گروهک تروریستی گفته شد.

اما این اولین باری نبود که این تلویزیون، آنتن زنده‌اش را در اختیار تروریسـت‌ها و گروهک‌های تکفیری قرار می‌داد، پیش از این نیز در زمان حمله تروریستی در مریوان کردستان که منجر به جان باختن ۱۱ تن از هموطنانمان شد،  این رسانه فارسی‌زبان امکاناتش را به یکی از اعضای گروهک پژاک اختصاص داد.

 

 

این شبکه ماهواره‌ای تنها رسانه‌ای بود که به پوشش همایش منافقین (که بیشترین جنایات را علیه مردم ایران انجام دادند) پرداخت. حتی  ایران اینترنشنال در توئیتر هم سخنان مریم رجوی را به صورت لحظه به لحظه و با عنوان «فوری» توئیت می‌کرد! 

دعوت از تحلیلگران ضدجنگ و تحریم همراه با تلاش های اخیر این رسانه برای حمایت از برنامه های فرهنگی-هنری ایرانی تنها در جهت تطهیر کارنامه منفی این شبکه و کسب مشروعیت در نگاه ایرانیان می باشد. ساده اندیشی است که کسی فکر کند کشوری، آن هم عربستان سعودی که کمترین ارزشی برای آزادی رسانه و آزادی بیان قائل نیست، بخواهد خالصانه برای آگاهی رسانی به مردم ایران هزینه کند.

تلویزیون فارسی ایران اینترنشنال که بیشتر از یکسال است فعالیت خود را در لندن آغاز کرده مأمنی برای اخراجیان و مستعفیان سایر شبکه‌های ضدانقلاب مانند بی بی سی فارس و صدای آمریکا شده است.

 

پشت پرده حامی مالی شبکه «ایران اینترنشنال»

تلویزیون ماهواره‌ای «ایران اینترنشنال» سال 96 و در ایام انتخابات ریاست جمهوری ایران راه‌اندازی شد. دفتر این رسانه فارسی‌زبان در لندن واقع شده است و اکثر پرسنل آن از اعضای سابق بی‌بی‌سی، صدای امریکا و من و تو هستند.

گاردین در گزارش در گزارشی با اشاره به اینکه شبکه تلویزیونی فارسی زبان «ایران اینترنشنال» در بریتانیا مستقر است نوشت که این شبکه از طریق یک کمپانی خارجی حمایت مالی می‌شود که رییس آن روابط نزدیکی با «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی دارد. این موضوع بروز نگرانی درباره عدم استقلال خبری این شبکه تلویزیونی و همچنین وجود چندین پایگاه وابسته به رژیم سعودی در لندن را موجب شده است.

یک منبع خبری به گاردین اعلام کرده که «محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی که بسیاری معتقدند مسوول قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار عربستانی است، پشت پرده هدایت شبکه ایران اینترنشنال قرار دارد اما این شبکه تلویزیونی تمام ادعاها مبنی بر دریافت بودجه از دربار سلطنتی سعودی را انکار کرده است.»

اما این منبع خبری به گاردین اعلام کرده‌ است، ««سعود القحطانی» مشاور اطلاعاتی «محمد بن سلمان» که پس از ارتباط با موضوع قتل «جمال خاشقجی» از سمت خود برکنار شده است، یکی از چهره‌های پشت پرده حمایت مالی از شبکه «ایران اینترنشنال» است. تصور کنید که چگونه این غول‌های رسانه‌ای سعودی با پول‌هایی که از ولیعهد دریافت می‌کنند در تلاش برای تغییر دنیا از طریق خریدن رسانه‌ها هستند. این پولی است که از دربار سلطنتی سعودی می‌آید.»

یکی از کارکنان شبکه تلویزیونی «ایران اینترنشنال» فاش کرده است که محتویات اخبار این شبکه تحت تاثیر سرمایه‌گذاران مخفی آن قرار دارد که پشت یک کمپانی خارجی در جزایر کیمن مخفی شده‌اند.

ریاست کمپانی «Volant Media» که هم‌اکنون شبکه تلویزیونی «ایران اینترنشنال» را اداره می‌کند بر عهده شخصی به نام «عادل عبدالکریم» یک تبعه سعودی است که رابطه‌ای طولانی با مقامات اجرایی مرتبط با دربار سعودی از جمله «عبدالرحمن الراشد» دارد. «الراشد» هم‌اکنون عضو هیات مدیره گروه تحقیق و بازاریابی سعودی (SRMG) به عنوان بزرگترین کمپانی انتشاراتی در خاورمیانه است.

چندین منبع خبری نیز اعلام کرده‌اند «عبدالرحمن الراشد» که پیش از این مدیر کل شبکه عربستانی العربیه بود، یکی دیگر از چهره‌هایی است که پشت پرده حمایت مالی از شبکه تلویزیونی «ایران اینترنشنال» قرار دارد.

همچنین درباره «نبیل الخاطب» یکی از افرادی که در قالب مشاور با این شبکه تلویزیونی همکاری می‌کند نیز گفته می‌شود وی ناظر شبکه و همچنین نماینده سرمایه‌گذاران است که از ملیت فلسطینی وی برای پنهان کردن سرمایه‌گذاران سعودی شبکه استفاده شده است. با این وجود وی با رد این ادعا که بر تصمیمات خبری شبکه تاثیر می‌گذارد اعلام کرده که یک مشاور مستقل است که با شبکه‌های تلویزیونی در سراسر جهان همکاری می‌کند.

بر اساس اعلام یک منبع خبری، عربستان سعودی، ۲۵۰ میلیون دلار برای کمک به ایجاد شبکه تلویزیونی «ایران اینترنشنال» کمک کرده است که هیچ آگهی تبلیغاتی ندارد. همچنین تحقیقات درباره اجاره بهای پرداختی این شبکه و همچنین حقوق پرداختی به کارکنان، حاکی از هزینه سالانه ۵۰ میلیون دلاری آن است.

 

حال باید سوال کرد که مزدک میرزایی که برخی مواقع داد همراهی و همدلی با مردم سر داده و خودش را کارشناس ورزشی مستقل می داند چطور حاضر شده است در شبکه ای به ادامه فعالیت حرفه ای خود ادامه دهد که سردمداران و حامیانش به خون مردم ایران تشنه اند و خیانت آشکارشان بارها و بارها با اسناد روشن و محکم به اثبات رسیده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار