پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع
فرمانداری ویژه ملایر

31. مرداد 1398 - 8:53   |   کد مطلب: 27278
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر از افزایش ۲۰ هکتاری سطح زیر کشت گل محمدی در این شهرستان خبر داد.
گل محمدی

به گزارش ملایری‌ها؛ علی مروت امیری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر با بیان اینکه طی سال‌های گذشته توجه به کاشت محصولات کم آب بر همواره یکی از سیاست‌های جهاد کشاورزی بوده است، افزود: جهاد کشاورزی ملایر در سال‌های گذشته در راستای تشویق کشاورزان به کشت محصولات کم آب بر اقدامات خوبی انجام داده است.

او با بیان اینکه کشت این محصولات از جمله زعفران و گل محمدی علاوه بر رونق اقتصادی برای کشاورزان، باعث رفع مشکلات و بحران کم آبی بخش کشاورزی می‌شود، ادامه داد: تاکنون میزان زیادی ازاراضی این شهرستان زیر کشت محصولات کم آب بر قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به استقبال خوب کشاورزان از کاشت گل محمدی در ملایر، گفت: این محصول در برابر سرما، آفات و بحران کم آبی مقاوم است و پس از به ثمرنشستن، در مدت زمان اندکی به مرحله بازدهی بالای اقتصادی می‌رسد.

مروت امیری با بیان اینکه پارسال سطح زیرکشت گل محمدی ۱۰۵ هکتار بود، یادآور شد: از میزان اراضی کشت شده این محصول ۷۵ هکتار بارور و ۳۵ هکتار هنوز بارور نشده بود که امسال همه ۱۰۵ هکتار آن به باردهی رسیده است.

او به آمادگی ۵ مرکزخرید گندم کشاورزان در نقاط مختلف شهرستان اشاره کرد و گفت: این مراکز شامل کارخانه آرد، مرکز خرید سامن، مرکز خرید روستای خردمند، روستای آورزمان و ازندریان هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر بیان کرد: درحال حاضر ۲۶ هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت گندم دیم، ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار زیر کشت گندم آبی، ۴ هزار و ۶۰۰ هکتار زیر کشت جو آبی و ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار تحت کشت جو دیم، هستند.

او با اشاره به اینکه پیش بینی میزان میزان برداشت گندم از اراضی شهرستان ملایر ۴۲ هزار تُن است، گفت: خرید گندم با قیمت هر کیلو هزار و ۷۰۰ تومان از کشاورزان ادامه دارد که البته با توجه به سن و آفت زدگی گندم، این قیمت تغییر می‌ کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار