پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع
فرمانداری ویژه ملایر

1. شهريور 1398 - 23:26   |   کد مطلب: 27289
وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه برجام را غیر قابل مذاکره مجدد می‌دانیم گفت: برای اجرای برجام همانطور که همیشه در کمیسیون مشترک گفتگو می‌کردیم کماکان آمادگی داریم در سطوح مختلف گفتگو کنیم.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از راه دانا؛ محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه پس از دیدار با مکرون رئیس جمهور فرانسه در جمع خبرنگاران در مورد جزئیات این جلسه، گفت: در ادامه گفتگوهای تلفنی آقای دکتر روحانی و آقای مکرون که در چند هفته گذشته صورت گرفت پیشنهادی را فرانسه ارائه کرده بود و پیشنهادهایی را نیز ما ارائه کردیم.

وی افزود: همه این پیشنهادها در مورد نحوه اجرای برجام و گام‌های که نیاز است طرفین بردارند برای اینکه اجرای برجام به صورت کامل از طرف همه طرف‌ها اجرا شود بود و گفتگوها برای رسیدن به درک بهتر بود.
 
وزیر امور خارجه، گفتگوی دوجانبه را خوب و سازنده خواند و اظهار داشت: البته بستگی دارد به این‌که چگونه اتحادیه اروپا بتواند به تعهداتی که در قالب برجام به ایران داده و همچنین تعهداتی که بعد از خروج آمریکا از برجام به ایران  داده است پایبند باشد.
 
ظریف گفت: البته اجلاس جی ۷ نیز برگزار خواهد شد و فرصتی است برای آقای مکرون که با سایر اعضای اروپایی ۱+۴ و سایر اعضای گروه ۷ صحبت کنند.
 
وی مذاکرات اخیر خود با رئیس جمهور فرانسه را سازنده و خوب دانست و اظهار داشت: تماس های آقای مکرون با آقای روحانی ادامه خواهد داشت  و دیدگاه‌های ما نیز کاملاً مشخص است.
 
بنابر گزارش مهر، رئیس دستگاه دیپلماسی با تاکید بر اینکه ما برجام را غیر قابل مذاکره مجدد می دانیم گفت: برای اجرای برجام همانطور که همیشه در کمیسیون مشترک گفتگو می‌کردیم کماکان آمادگی داریم در سطوح مختلف گفتگو کنیم.
 
وی با اشاره به بررسی آزادی کشتیرانی در جلسه با رئیس جمهور فرانسه گفت: جمهوری اسلامی در این زمینه کاملاً شفاف اعلام کرده است که آزادی کشتیرانی باید برای همه باشد و ایران به عنوان کشوری که سواحل طولانی در خلیج فارس و دریای عمان دارد و بخش شمالی تنگه هرمز را نیز در اختیار دارد و مطمئن‌ترین نیرو برای تامین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است و همواره علاقه مند به تامین آزادی کشتیرانی در این منطقه بوده است البته ضرورت دارد که آزادی برای کشتیهای ایرانی نیز که حامل کالا و نفت است نیز وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار