نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

11. شهريور 1398 - 11:55   |   کد مطلب: 27315
رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: ۲۵۲ هیئت در کل شهرستان ثبت شده است که در ایام محرم مجلس عزای امام حسین(ع) را به پا می دارند.

حجت الاسلام و المسلمین حسین گروسی در گفتگو با ملایری‌ها  با اعلام این خبر اظهار داشت: در ایام ماه محرم الحرام ۲۷۰ مبلغ و مبلغه به مساجد، هیئات، تکایا، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه اعزام می شود.

وی تبیین سبک زندگی اسلامی، تحکیم بنیان خانواده و بیانیه گام دوم انقلاب را مهم‌ترین رویکرد مبلغان در ایام محرم عنوان کرد و گفت: شعارامسال ماه محرم به نفسی انت و اهلی و مالی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر تاکید کرد: با توجه به حجمه های دشمنان به بنیان خانواده ایرانی، تحکیم بنیان خانواده از اولویت های تبلیغی در ایام ماه محرم است.

وی با اشاره به نامگذاری ایام ابتدایی محرم به عنوان دهه امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: تاکید بر این واجب الهی از مهمترین موارد تبلیغی در جلسات هیئت است.

حجت الاسلام گروسی با اشاره به برنامه های ایام محرم در ملایر بیان کرد: همایش شیرخوارگان و مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) روز ششم محرم و در اولین جمعه این ماه همزمان با سراسر کشور در ۱۴ نقطه شهرستان برگزار می شود.

وی گفت: همایش و تجمع مسئولین هیات مذهبی در دفتر امام جمعه ملایر برگزار شد و امام جمعه، دادستان عمومی شهرستان، رئیس اداره تبلیغات و افراد از نیروی انتظامی و شهرداری در این همایش سخنرانی کرده و تذکرات لازم درباره مسائل ایمنی و مسائل مربوط به هیئت را به این افراد دادند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر تاکید بر نماز اول وقت را از دیگر اولویت های تبلیغی عنوان کرد و گفت: در این ایام سعی می شود که به اقامه نماز اول وقت توجه ویژه شود.

وی توجه به تلاوت قرآن را یک دیگر از اولویت ها بیان کرد و افزود: همانگونه که سر امام حسین(ع) بالای نیزه قرآن تلاوت می کرد و حضرت زینب(س) نیز پس از قیام در اکثر خطبه های خود قرآن را تلاوت می کرد ما هم سعی کردیم به این امر مهم توجه ویژه داشته و هیئت ها را با تلاوت قرآن آغاز کنیم.

حجت الاسلام گروسی  گفت: احیای شب عاشورا و ختم کامل قرآن در این شب از دیگر از برنامه‌های تاکید شده به هیات مذهبی در ایام ماه محرم است.

وی به برگزاری تجمع بزرگ عاشوراییان در شهرستان اشاره کرد و گفت: این تجمع همزمان با عصر تاسوعا و با پخش زنده از شبکه های سراسری برگزار می شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر به مداحان تاکید کرد: مداحان اولا شعار های اباعبدالله تپالحسین(ع) را مورد توجه قرار داده و در اشعار و مداحی های خودشان را جای دهند و ثانیاً شعار امسال ما که تحکیم بنیان خانواده و بیانیه گام دوم و بیانیه گام دوم انقلاب است را مورد توجه قرار دهند و اشعار مناسب با این موضوع را بخوانند.

وی افزود: تاکید ما بر مداحان این است که مستند خوان بوده و سعی کنند شعور حسینی را هرچه بیشتر اشاعه دهند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار